تاریخ انتشار: یکشنبه 06 بهمن 1392
ایران در جایگاه سوم جهانی در زمینه پیوند سلول های بنیادی

  ایران در جایگاه سوم جهانی در زمینه پیوند سلول های بنیادی

رییس مرکز تحقیقات هماتولو‍ژی، انکولوژی و پیوند سلول های بنیادی بیمارستان شریعتی با بیان اینکه سالانه بیش از 400 پیوند سلول های بنیادی در بیمارستان شریعتی انجام می شود، گفت: ایران در جهان رتبه سوم پیوند این سلول ها را دارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر اردشیر قوام زاده با تاکید بر قابل درمان بودن بیماری سرطان افزود: بیماری هایی هستند که ممکن است درمان نداشته باشند اما اگر به موقع سرطان تشخیص داده شود، درمان می شود.
 
به گفته وی، حتی در برخی موارد سرطان های پیشرفته را نیز می توانیم درمان کنیم و برای پیوند کردن هم نیازی نیست که بگوییم پیوند دهنده ای وجود ندارد برای اینکه با روش های جدید که شروع کرده ایم تا 50 درصد هم اگر سلول ها با هم جور شوند عمل پیوند را انجام می دهیم. 
 
رییس مرکز تحقیقات هماتولو‍ژی، انکولوژی و پیوند سلول های بنیادی بیمارستان شریعتی گفت: البته اگر کسی از نظر سطح سلولی با فرد دیگری هماهنگی داشته باشد می توان سلول ها را از خارج تامین کرد که برای ما خرج زیادی دارد و بین 20 هزار تا 40 هزار یورو هزینه دارد.
 
قوام زاده افزود:اکنون نیز ما به خارج هم سلول می دهیم و هم می گیریم که البته به علت تحریم، انتقال پول مشکل پیدا کرده است. 
 
وی با اشاره به انجام روش های جدید در ایران گفت: تیم ما یکی از بهترین تیم های جهان است که به اطفال و بزرگسالان خدمات پزشکی ارائه می کند.
 
رییس مرکز تحقیقات هماتولو‍ژی، انکولوژی و پیوند سلول های بنیادی بیمارستان شریعتی گفت: با همکاری این مرکز، هشت مرکز دیگر در شهرهای شیراز، کرمان، مشهد، ارومیه و در تهران دو بیمارستان امام خمینی و طالقانی در زمینه پیوند سلول های بنیادی آموزش دیده اند؛ شرکت نفت هم این کار را آغاز اما متاسفانه تعطیل کرد. 
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قبل از این که ما این کار را شروع کنیم فقط یک نفر بود که می توانست پیوند سلول های بنیادی را آموزش دهد اما اکنون بیش از 200 نفر در رشته خون و سرطان بالغین، همه مراکز در ایران را پوشش می دهند و هیچ استانی نیست که متخصص این رشته را نداشته باشد که این بزرگترین نعمت و موفقیتی است که ما داریم.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه