تاریخ انتشار: شنبه 12 بهمن 1392
لامینین نوترکیب انسانی 521(LN-521) مشکلات مربوط به تاخیر در سلول درمانی را از بین می برد

  لامینین نوترکیب انسانی 521(LN-521) مشکلات مربوط به تاخیر در سلول درمانی را از بین می برد

کمپانی سوئدی بیولامینا، لامینین نوترکیبی به نام LN-521 را تولید کرده است که بسیاری از مشکلات تکنیکی که منجر به تاخیر یا حتی بلوک کردن سلول درمانی و ترمیم می شود را حل کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،از زمان جدا سازی سلول های بنیادی جنینی در سال 1998، مطالعات بالینی محدودی با استفاده از آن ها صورت گرفته است. یکی از دلایل عمده این امر سختی های موجود در تکثیر این سلول ها برای کاربردهای درمانی به صورت کنترل شده است.

لامینین نوترکیب LN-521 می تواند به آسانی برای مقادیر زیادی از سلول های بنیادی جنینی انسانی با یک روش قابل تکرار مورد استفاده قرار گیرد. این کمپانی ادعا دارد که با استفاده از این محصول  ماهانه می توان تا بیش از 400 کیلوگرم سلول بنیادی جنینی تولید کرد! که مقدار بسیاز زیادی برای اهداف درمانی است.

از طرف دیگر نشان داده شده است که LN-521 هیچ تغییر ژنومی را در سلول ها القا نمی کند. زیرا مطالعات قبلی با استفاده از پروتئین های دیگر میزان زیادی جهش سلولی را نشان داده بود.

هم چنین این دستاورد تولید سلول های بنیادی جنینی زیاد بدون تخریب جنین های انسانی بیشتر را مقدور می سازد و در نتیجه مشکلات اخلاقی همراه با این مساله را تا حدودی مرتفع می سازد.

وجود Eکادهرین  به همراه LN-521 آن را کاندید مناسبی برای ایجاد بانک های سلول های بنیادی می کند.

بنابراین به نظر می رسد که LN-521 ابزار مناسبی را برای ایجاد سلول های بنیادی جنینی و کشت آن ها ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه