تاریخ انتشار: شنبه 12 بهمن 1392
آنتی اکسیدان ها، رشد سلول های سرطانی ریه را تسریع می کنند

  آنتی اکسیدان ها، رشد سلول های سرطانی ریه را تسریع می کنند

نتایج تحقیقات محققان سوئدی نشان می دهد بیماران مبتلا به سرطان ریه و افراد سیگاری که از برخی آنتی اکسیدان ها استفاده می کنند، دو برابر بیشتر از دیگران، در معرض رشد تومور قرار دارند. زیرا برخی آنتی اکسیدان ها ممکن است رشد تومور را تسریع کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا ، اگرچه برخی از مردم هزینه های بسیاری را صرف مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می کنند تا از خطر بروز سرطان جلوگیری کنند، اما نتایج مطالعات محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد سرطان ریه با مصرف دو آنتی اکسیدان به نام های ویتامین ای (E) و ان-استیل-سیستیین (NAC) سریع تر رشد می کند و احتمال مرگ موش های سرطانی با مصرف این آنتی اکسیدان ها افزایش می یابد.
 
به گفته محققان آنتی اکسیدان ها وظیفه محافظت سلول ها را در برابر مولکول های شیمیایی ناپایدار به نام گونه های اکسیژن فعال ( ROS ) بر عهده دارند. این مولکول های شیمیایی به راحتی می توانند با دی ان ای (DNA) واکنش داده و سبب آسیب های منجر به سرطان شوند. 
 
دکتر مارتین برگو از محققان این پروژه در دانشگاه گوتنبرگ در این باره می گوید: مصرف مکمل های حاوی آنتی اکسیدان ، سرعت رشد تومور ریه را سه برابر و احتمال مرگ و میر را تا دو برابر افزایش می دهد.
 
محققان می گویند اگر میزان مصرف آنتی اکسیدان ، کم باشد ، رشد تومور به میزان اندکی تسریع می شود و اگر دوز مصرف آنتی اکسیدان ، بالا باشد ، رشد تومور نیز شدید خواهد بود.
 
تجزیه و تحلیل رشد و نمو سلول های سرطان ریه نشان می دهد با افزودن آنتی اکسیدان ها می توان تکثیر سلول های سرطانی را افزایش داد.
 
شرح کامل نتایج این تحقیق در نشریه (Science) به چاپ رسیده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه