تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 بهمن 1392
اولین تولد نوزاد سالم توسط روش نوین ساده شده  IVF

  اولین تولد نوزاد سالم توسط روش نوین ساده شده IVF

16 نوزاد سالم توسط روش جدید و ساده شده IVF بدنیا آمد. این روش جدید موجب کاهش هزینه های درمانی و فراگیر شدن این روش درمان ناباروی می گردد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه جدیدی که به مقایسه روش مرسوم IVF و روش نوین آزمایشگاهی ساده شده کشت جنین ها پرداخت، بیان کرد که نسبت باروری و لانه گزینی در این دو روش مشابه می باشد. 16 نوزاد سالم با این روش جدید بدنیا آمد. بر اساس نتایج این مطالعه، روش IVF می تواند با قیمت مناسب تر و قابل دسترسی برای تمامی مردم جهان باشد.
بیش از 5 میلیون نوزاد از طریق IVF در سرتاسر جهان بدنیا می آید، اما بدلیل هزینه زیاد این روش کمتر از 10 درصد مردم جهان از این روش بهره می گیرند. موفقیت و پایداری تکنولوژی های کمکی باروری به میزان زیادی به توانایی بهینه سازی این روش ها از نظر در دسترس بودن، قیمت و کارایی وابسته می باشد. در کشورهای در حال توسعه پیامدهای نازایی غیرارادی می تواند مشکلات اجتماعی وسیعی را به دنبال داشته باشد. بدلیل آنکه خانواده های زیادی در کشورهای در حال توسعه جهت بقای اقتصادی خود کاملأ به فرزندان وابسته هستند. بنابراین نازایی تنها یک مشکل پزشکی نخواهد بود.
محققین آمریکایی و بلژیکی مطالعه ای را بر روی سیستم کشت ارزان قیمت IVF انجام دادند و از آن جهت جایگزینی سیستم انکوباتورهای پرهزینه استفاده کردند. این روش جدید نیاز جراحی جهت گرفتن تخمک و انتقال جنین، پرسنل آزمایشگاهی و فریز تخمک و جنین را تغییر نمی دهد. موفقیت این روش در پیامدهای موفقیت آمیز بدست آمده ازIVF می باشد. با استفاده از این روش 16 نوزاد سالم بدنیا آمد که این هزینه های درمان را کاهش می دهد.
روش ساده شده IVF فضای جدیدی را در تاریخچه IVF باز کرد و نه تنها دسترسی IVF را در کشورهای در حال توسعه تغییر داد، بلکه مفاهیمی برای دسترسی این کشورها نیز در بر داشت و این روش را برای زوج های فراوانی قابل دسترس کرد. به امید آنکه روش های جدید کشت جنین فلسفه وابستگی IVF به تست ها و دستگاه های پیچیده را تغییر دهد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه