تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 بهمن 1392
  امید تازه برای درمان سرطان معده و مثانه

  امید تازه برای درمان سرطان معده و مثانه

محققان استرالیایی می گویند سرطان های معده و روده دو سرطان بسیار رایج در سراسر دنیاست که می توانند با گروهی از داورها که اکنون برای درمان اختلالات خونی استفاده می شود، درمان شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، گروهی از داروها به نام مهارکنندگان JAK در آزمایشات پیش  بالینی  توانسته اند رشد سرطان های معده و روده را که با التهاب همراه هستند کاهش دهند. این نتایج نشان می دهند که می توان از این داروها برای درمان این نوع سرطان ها استفاده نمود. در حال حاضرمهارکنندگان JAK برای درمان نوعی اختلال خونی شبه سرطان به نام myelofibrosis به کار می روند و در حال بررسی برای آزمایشات بالینی جهت درمان بیماری هایی نظیر leukaemia، lymphoma، lupus و rheumatoid arthritis هستند. این یافته ها که درMolecular Cancer Therapeutics به چاپ رسیده است حاصل بررسی ارتباط میان التهاب و سرطان های دستگاه گوارش است. محققان به مطالعه بافت های دچار التهاب در افرادی که زخم معده دارند یا از التهاب روده رنج می برند،پرداخته اند تا دریابند چگونه این مشکلات باعث ایجاد سرطان می شوند.

 با یافتن مولکول هایی که در بقا و رشد سلول های سرطانی نقش دارند محققان خواهند توانست این مولکول ها را مورد هدف قرار داده و  روش های درمانی جدید برای سرطان ها ارائه دهند. در این مطالعه محققان دریافته اند  پروتئین هایی به نام JAK  در تشکیل سرطان معده نقش دارند و زمانی که این پروتئین ها بلوکه می شوند رشد سرطان های معده و روده در حیوانات آزمایشگاهی کند می شود و بسیاری از سلول های سرطانی می میرند.این گروه چندین پروتئین را شناسایی کرده اند که می توانند اهداف ارزشمندی برای درمان سرطان های دستگاه گوارش باشند. آزمایشات بالینی قبلی نشان داده اند پروتئین های JAK می توانند ایمن باشند. پژوهشگران امیدوارند بتوانند آزمایشات بالینی این مطالعه را نیز شروع کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه