تاریخ انتشار: دوشنبه 19 اسفند 1392
کشف سلول دخیل در تهاجمی شدن سرطان خون

  کشف سلول دخیل در تهاجمی شدن سرطان خون

محققین دانشگاه Virginia یک نوع سلول ایمنی خاصی را در مغز استخوان کشف کردند که مسئول ایجاد شکل تهاجمی ناشناخته لوکمیا می باشد.
امتیاز: Article Rating


به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تشخیص این نوع سرطان لوکمیا بسیار دشوار است. دانشمندان پس از مرگ موش های جهش یافته، سلول های سرطانی را جدا کرده و در آزمایشگاه به مطالعه آن پرداختند. آنها بدنبال کشت سلول های لوکمیا در آزمایشگاه با استفاده از فاکتورهای رشد می باشند. این سلول ها بسیار تهاجمی و نامیرا هستند و بدون نیاز به فاکتورهای رشد و بقامی توانند زنده بمانند.
فقدان یک مولکول پیام رسان کلیدی مانند مولکول دخیل در فرآیند تولید سلول B بدلیل جهش رخ داده، پیشرفت لوکمیا را به راه می اندازد. این سلول های جهش یافته سپس سرطانی می شوند. یک نوع از سلول ها که تحت تأثیر قرار می گیرند، سلول های پیش ساز رنین می باشند. سلول های رنین در کلیه نیز وجود دارند که در کنترل فشار خون و تعادل مایع در بدن نقش دارند. این سلول ها در مغز استخوان نیز حضور دارند. نقش سلول های رنین در مغز استخوان در پیشرفت لوکمیا نامشخص است. محققین نشان دادند که لوکمیا از سلول های لنفوسیت B ای منشأ می گیرد که رنین را بیان می کند.
هم اکنون دانشمندان بدنبال تغییرات ژنتیکی و اپی ژنتیکی ایجاد کننده لوکمیا می باشند. آنچه که مسلم است این است که لوکمیا زمانی بوقوع می پیوندد که جهش های ژنتیکی در سلول های مستعد ایجاد شود. این مطالعه پیشنهاد می کند که یک زیر گروه سلولی خاصی در معرض ریسک بالای ایجاد لوکمیا هستند. هدف دراز مدت این مطالعه شناسایی سلول های پرخطر ایجاد کننده لوکمیا و نهایتأ حذف این سلول ها در انسان می باشد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه