تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 اسفند 1392
  تشخیص زودهنگام سرطان معده

  تشخیص زودهنگام سرطان معده

محققین دانشگاه Adelaide با شناسایی 4 بیومارکر جدید در خون افراد مبتلا به سرطان معده، امید جدیدی را در شناسایی زودهنگام این سرطان فراهم کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سرطان معده یا گاستریک چهارمین سرطان رایج در جهان و دومین دلیل مرگ و میر ناشی از سرطان می باشد. سرطان معده در مراحل اولیه فاقد علایم است و تا مراحل انتهایی قابل تشخیص نمی باشد. بنابراین نسبت بقا در این سرطان پائین می باشد. تحقیقات اندوسکوپی هزینه بر و مهاجم است واغلب در مراحل انتهایی سرطان انجام می شود. 
یک روش بررسی کم هزینه و غیر تهاجمی از طریق تست ساده خون جهت تشخیص زود هنگام سرطان معده می تواند تفاوت فاحشی در پیامدهای بقا بیماران مبتلا به سرطان معده ایجاد کند. در این مطالعه نشان داده شد که میزان 4 پروتئین در سرم 37 فرد مبتلا به سرطان معده شامل 11 فرد در مراحل اولیه بیماری با افراد سالم متفاوت است. تمامی این 4 پروتئین، afamin, clusterin, haptoglobin, vitam D bimding protein (VDBP) به تنهایی بر مارکر تشخیصی رایج به نام CA72-4 ارجحت دارد. به گفته پروفسور Haffmann، استفاده این 4 مارکر با یکدیگر میزان بالایی از حساسیت و حسن انتخاب را در تشخیص سرطان معده ایجاد می کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه