تاریخ انتشار: جمعه 09 خرداد 1393
شبیه سازی کامپیوتری چگونگی پاسخ دهی سلول ها به تغییرات محیطی

  شبیه سازی کامپیوتری چگونگی پاسخ دهی سلول ها به تغییرات محیطی

محققین مدل سازی کامپیوتری پیچیده ای را برای کشف این که چگونه سلول های مگس میوه به تغییرات محیط پاسخ می دهند طراحی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، این مدل نشان می دهد که چگونه سلول ها در مگس میوه طی تکوین شان با هم ارتباط برقرار می کنند. این مطالعه مثال خوبی از همکاری علوم ریاضی و زیستی برای پرده برداشتن از رموز حیات است. فاز آخر این مطالعه به درک این مطلب کمک می کند که چگونه دما با شبکه های پیام رسانی سلولی طی تکوین برهمکنش می کند. این حشرات قادر هستند به طور طبیعی در طیف وسیعی از دماها دوام بیاورند و چگونگی سازش پذیری آن ها شناسایی نشده است.

مگس سرکه به طور معمول در مطالعات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بیش از 75 درصد ژن های انسانی با ژنوم مگس سرکه مطابقت دارند که بدین معنی است که می تواند مدل خوبی برای مطالعه زیست شناسی پایه و شرایط پیچیده ای مانند بیماری های تحلیل برنده عصبی و سرطان باشد.

محققین می گویند مدل کامپیوتری که آن ها طراحی کرده اند که قادر به پیش بینی اثرات موتاسیون های مختلفی است که می توانند روی اجزای سلولی تاثیر بگذارند.

فاز بعدی مطالعه این خواهد بود که محققین ببینند چگونه شبکه سیگنالینگ به تغییرات محیطی مانند تغذیه پاسخ می دهد. جذابیت های زیادی وجود دارد که بدانیم عوامل محیطی چه تاثیر بر سلامت و بیماری ما با توجه به ساختار ژنتیکی ما دارند. نتایح اولیه این مطالعه نشان داد که تغییرات در رژیم غذایی مگس سرکه بالغ به برهمکنش و ارتباطات سلول ها با یکدیگر و پاسخی در بافت های مختلف القا می کنند تاثیر گذار است. این نتیجه ای امیدوار کننده برای مطالعات آینده است.

محققین می گویند مفاهیم گسترده تری برای درک سلامت و بیماری انسان وجود دارد. سیگنال های مختلف و بی شماری وجود دارد که تکوین طبیعی را در انسان کنترل می کنند اما زمانی که این سیگنال ها غیر فعال می شوند می توانند منجر به تشکیل تومور شوند. دکتر بارون می گوید: چیزی که ما از مطالعه مگس میوه یاد گرفتیم این است که برخی سیگنال های ارتباطی می توانند به طرق مختلف ایجاد شوند و این بدین معنی است که در سرطان، غیر فعال شدن این سیگنال ها نیز می تواند به طرق مختلف رخ دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه