تاریخ انتشار: یکشنبه 18 خرداد 1393
محققین موفق شده اند با موفقیت سلول های بنیادی انسانی  را به خوک پیوند زده و رشد دهند

  محققین موفق شده اند با موفقیت سلول های بنیادی انسانی را به خوک پیوند زده و رشد دهند

در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه میسوری نشان داده اند که رده جدیدی از خوک های مدیفه شده ژنتیکی می توانند میزبان خوبی برای سلول های پیوندی باشند بدون این که خطر رد پیوندی وجود داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، یکی از بزرگترین چالش های پیش روی محققین برای مطالعه میزان موثر بودن سلول درمانی این بوده است که پیوندها یا گرافت ها اغلب به وسیله میزبان رد می شوند. این رد پیوندها می تواند مطالعات را غیرقابل استفاده کند و در نتیجه فرایند ایجاد درمان ها یا تولید داروها را سخت و طولانی کند. اما در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه میسوری نشان داده اند که رده جدیدی از خوک های مدیفه شده ژنتیکی می توانند میزبان خوبی برای سلول های پیوندی باشند بدون این که خطر رد پیوندی وجود داشته باشد.

این محققین می گویند: با اثبات این که این خوک ها پیوند را بدون هراس از رد پیوند حمایت می کنند، می توانیم مطالعات سلول درمانی را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

در این مطالعه، این تیم تحقیقاتی سلول های بنیادی پرتوان انسانی را به یک رده خاص از خوک ها پیوند زدند که بوسیله پرفسور Prather تولید شده بودند. این محقق در زمینه فیزیولوژی تولیدمثل، تولید خوک هایی با سیستم ایمنی ویژه کرد که پتانسیل پذیرش همه پیوندها و گرافت ها را بدون رد پیوند دارد. زمانی که محققین این سلول های بنیادی را پیوند زدند، هیچ گونه رد پیوندی صورت نگرفت و سلول ها بقا یافتند.

پرفسور Prather این موفقیت آن هم در خوک را بسیار قابل توجه می داند زیرا خوک ها حیواناتی هستند که شبیه ترین فیزیولوژی و آناتومی را به انسان در مقایسه با سایر مدل های حیوانی دارند. در نتیجه نتایج حاصل از تست ها و مطالعات صورت گرفته روی خوک ها می تواند بسیار مشابه انسان باشد.

اینک که ما می دانیم سلول های بنیادی انسانی می توانند در این خوک ها زنده بمانند، می تواند دروازه ای امیدوار کننده در تحقیقات جدید و جالب به وسیله محققین سراسر دنیا باز شود. و این بدین معنی است که ما می توانیم یک گام به درمان بیماری های ناتوان کننده انسانی نزدیک شویم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه