تاریخ انتشار: دوشنبه 02 تیر 1393
عملیات جراحی نجات اندام، جدیدترین روش بازسازی عضلات آسیب دیده
دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی اعلام کرد

  عملیات جراحی نجات اندام، جدیدترین روش بازسازی عضلات آسیب دیده

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی شاخه مشهد به تبیین جزئیات عملیات «اعمال جراحی نجات اندام» پرداخت و گفت: اعمال جراحی نجات اندام به معنای بازسازی نسج نرم و بازسازی کمبود استخوانی اندام‌هایی است که در شرف قطع شدن و صدمه شدید هستند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، فرشید باقری افزود: اندام‌هایی که متحمل صدمات شدید شده‌اند از لحاظ استخوانی، عضلات و پوست نیازمند بازسازی برای حفظ اندام هستند.
 
وی با بیان اینکه حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی از جمله عوامل بروز آسیب‌های شدید در اندام‌ها هستند، گفت: مکانیسم بازسازی نسج نرم بر اساس استفاده از بافت‌های سالم مجاور یا دورتر از نقطه آسیب دیده است و ارتباطی با سلول‌های بنیادی ندارد.
 
دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی شاخه مشهد افزود: در واقع در این عملیات نوعی پیوند از خود به خودی یا جایگزینی بافت از بخشی به بخش دیگر بدن انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این عملیات به صورت دومرحله‌ای انجام می‌شود، گفت: این اعمال جراحی پیش از این نیز انجام می‌شده اند اما جدیدترین و سریعترین روش برای بازسازی بافت است و با انتقال فلپ عملیات به اتمام می رسد. عمل دیگری تحت عنوان میکروسرژی وجود دارد که پیوند عضله همراه با عروق از نقاط دورتر است که در یک جلسه و به صورت گروهی انجام می شود.
 
به گزارش فارس این متخصص ارتوپدی ادامه داد: به علت اینکه پیوند از خود بدن انجام می‌شود معمولا شانس موفقیت پیوند بالاست، مگر آنکه بافت در محل جایگزین شده نکروز و لخته شود که در این صورت بلافاصله بافت پیوند از بین می‌رود و معمولا در 15 تا 30 درصد موارد اتفاق می‌افتد، ولی به معنای ترمیم ناموفق است و نه رد پیوند.
 
انتهای پیام/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه