تاریخ انتشار: یکشنبه 27 فروردین 1391
سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان لگن ممکن است به تقویت ضربان قلب کمک کند

  سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان لگن ممکن است به تقویت ضربان قلب کمک کند

از آنجا که سلول های بنیادی سلول های نابالغی هستند، توانایی ایجاد عروق خونی جدید و حفظ سلول های عضله قلبی را دارند. با تزریق سلول های بنیادی معین به  منطقه ای ازعضله قلبی که در اثر حمله قلبی آسیب دیده است، بافت می تواند حفظ شده وعملکرد دوباره قلب بازسازی شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  news-medical.net، سلول های بنیادی مشتق ازاستخوان لگن ممکن است به ضربان قوی ترقلب کمک کند. پزشکان در موسسه بهداشت قلب اورلاندو درحال تحقیق در مورد استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان لگن برای ترمیم بافت و بهبود عملکرد قلب بعد از آسیب عضلانی ناشی از حملات قلبی هستند.
دکتر Vijaykumar S. Kasi  متخصص قلب و عروق و محقق اصلی این کارآزمایی بالینی گفت: ما فکرمی کنیم که بدن می تواند خود را ترمیم کند. ازآنجا که سلول های بنیادی سلول های نابالغی هستند، توانایی ایجاد عروق خونی جدید و حفظ سلول های عضله قلبی را دارند. با تزریق سلول های بنیادی معین به  منطقه ای ازعضله قلبی که در اثر حمله قلبی آسیب دیده است، بافت می تواند حفظ شده وعملکرد دوباره قلب بازسازی شود.
این مطالعه برروی بیمارانی که از "استنت" برای بازکردن عروق مسدود شده پس از حمله قلبی استفاده کردند انجام خواهد شد. دراین مطالعه اثربخشی و ایمنی تزریق سلول های بنیادی مغز استخوان بیمار به عروق  قلبی که ممکن است درحمله قلبی نقش داشته باشند مورد ارزیابی قرار می گیرد. حدود 160 بیمار دراین مطالعه شرکت خواهند کرد.
در این روش، تزریق با یک کاتتر وارد شده از طریق یک برش در ناحیه کشاله ران شروع می شود. ازیک دوربین اشعه ایکس برای هدایت پزشکان در موقعیت یابی کاتتر در شریان های قلبی که در آن استنت قرار گرفته استفاده می شود و ازیک بالون درداخل استنت برای باز کردن رگ و تزریق سلول استفاده خواهد شد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه