تاریخ انتشار: دوشنبه 04 اردیبهشت 1391
دانشمندان پروتئین کلیدی مسئول حفاظت از سلول های عصبی را کشف کردند

  دانشمندان پروتئین کلیدی مسئول حفاظت از سلول های عصبی را کشف کردند

پروتئین کلیدی که ممکن است ازآسیب سلول های عصبی در نارسایی قلبی و یا تشنج صرع محافظت کند شناسایی شد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، پروتئین کلیدی که ممکن است ازآسیب سلول های عصبی در نارسایی قلبی و یا تشنج صرع محافظت کند  شناسایی شده است، این پروتئین انتقال اطلاعات بین سلول های عصبی درمغزرا تنظیم می کند. این کشف که توسط دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه بریستول انجام شده و درنشریات  PNAS  و Neuroscience  Nature منتشر شده است، می تواند به درمان های جدید برای سکته مغزی و صرع منجر شود.
یک تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور Jeremy Henley  و دکتر Jack Mellor  ، پروتئینی به نام SUMO را که مسئول کنترل فرآیندهای شیمیایی کاهش دهنده یا افزایش دهنده مکانیسم های محافظتی از سلول های عصبی در مغز هستند را شناسایی کردند.
این پروتئین های کلیدی SUMO پاسخ های نامحسوسی به سطح فعالیت مغزبرای تنظیم مقدار اطلاعات قابل انتقال توسط گیرنده های kainate ( مسئول ارتباط بین سلول های عصبی هستند و فعالیت آنها می تواند منجر به صرع و مرگ سلول های عصبی شود) تولید می کنند.
دکتر Mellor گفت: گیرنده های Kainate تا حدی مرموزند، اما واضح است که جزء گروه بسیار مهمی از پروتئین هایی هستند که در تعدادی از بیماری ها از جمله صرع دخیل می باشند. با این حال، ما در حال حاضراطلاعات کمی در مورد آنچه باعث اهمیت گیرنده های kainate می شود در دست داریم. ما همچنین می دانیم که پروتئین های SUMO نقش مهمی در حفاظت نورونی  بازی می کنند. این یافته ها ارتباط بین گیرنده SUMO و kainate را افزایش داده و درک ما را از فرآیندهایی که سلول های عصبی برای محافظت از خود در شرایط غیر طبیعی بکار می گیرند افزایش می دهد.
پروفسور Henley افزود: این مطالعه بسیار مهم است زیرا دیدگاه های جدید و درک عمیق تری از چگونگی تنظیم جریان اطلاعات بین سلول ها در مغز، ارائه می دهد.
این گروه دریافت که افزایش مقدار SUMO متصل به گیرنده kainate - که ارتباط بین سلول ها را کاهش دهد - می تواند راهی برای درمان صرع با جلوگیری از تحریک سلول های عصبی مغزی  باشد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 08 اردیبهشت,1391

hamid zarandouz

سلام با تشکر فراوان خدمت شما دانشمندان بزرگوار.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه