تاریخ انتشار: دوشنبه 23 تیر 1393
تغییرات اپی ژنتیکی عامل تبدیل سرطانی شدن سلول های سالم معده

  تغییرات اپی ژنتیکی عامل تبدیل سرطانی شدن سلول های سالم معده

محققان با ابداع تکنولوژی جدیدی نشان داده اند چگونه ژن ها در سلول های سالم معده تغییر می یابند و تبدیل به سلول های سرطانی می شوند. این یافته می تواند روش های تشخیص ودرمان سرطان معده را تغییر دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday،  برای انجام روش های کنونی جهت تحقیق در مورد سلول های سرطانی  معده مقادیر بسیار زیادی DNA  نیاز است. محققان سنگاپوری اخیرا مقاله ای را در مجله Nature Communications  به چاپ رسانده اند که نشان می دهد توانسته اند این مشکل را حل کنند. 
این مطالعه  برای پاسخ به این سوال انجام شده است که چرا برخی از سرطان ها فاقد جهش های عامل سرطان هستند یا تعداد کمی از آن ها را دارند.  محققان سنگاپوری با استفاده از روش های پیشرفته آنالیز نشان داده اند ژن های جنینی در سلول های سرطانی مجددا فعال می شوند. این یافته ممکن است روش آنالیز سلول های سرطانی را تغییر دهد و ژن های فعال شده نیز ممکن است در روش های درمانی جدید مورد هدف قرار گیرند. سرطان هایی مانند معده و کبد در جمعیت های آسیایی بیش از سایرین دیده می شود و اطلاعات کمی در مورد بیولوژی آن ها وجود دارد و در نتیجه پیش آگاهی ضعیفی نیز در مورد آن ها وجود دارد.  نتایج حاصل از تحقیقات گروه سنگاپوری منجر به ارتقای تحقیقات ژنتیکی در زمینه سرطان خواهد شد.محققان  می گویند از آن جایی که تغییرات اپی ژنتیکی در بسیاری از بیماری های انسان اتفاق می افتد تکنولوژی ابداعی توسط آن ها می تواند در مورد تعداد بسیار زیادی از بیماری های دیگر نیز به کار برده شود. 
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه