تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 مرداد 1393
هشدار در مورد ادعاهای استفاده از سلول های بنیادی در بحث های آرایشی

  هشدار در مورد ادعاهای استفاده از سلول های بنیادی در بحث های آرایشی

ادعاهای تبلیغاتی برای روش های آرایشی با استفاده از سلول های بنیادی مبالغه آمیزتر از آن چیزی است که شواهد علمی برای امنیت و کارایی آن ها نشان می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، سلول های بنیادی پتانسیل فوق العاده ای را ارائه می دهند اما بازار پر از ادعاهای بی اساس و گاها جعلی است که بیماران را در معرض خطرات بزرگی قرار می دهد.

محققین نگرانی های زیادی در استفاده از سلول های بنیادی برای اهداف تایید نشده ای مانند روش های زیباسازی دارند. این درحالی است که سلول درمانی در ابتدای راه قرار دارد. شمار رو به افزایشی از روش ها و تبلیغات وجود دارد که ادعای استفاده از این سلول ها برای جوان سازی مجدد دارند.

 این مطالعه مربوط به تبلیغات نگران کننده ای است که ادعای استفاده از روش های سلول بنیادی برای لیفت صورت، جراحی سینه و حتی جوان سازی واژن را دارند. این ادعاها در حالی صورت می گیرد که تکامل علمی یا پیشرفت علمی لازمه در این زمینه ها صورت نگرفته است. زیرا هنوز هم استفاده از این روش ها با خطرات مربوط به فرآوری سلول های بنیادی و بافتی و هم چنین اثر پیری روی سلول های بنیادی همراه است.

بیشترین ادعاها در زمینه تبلیغات مربوط به استفاده از سلول های بنیادی مربوط به لیفت چهره است. اغلب این روش ها از سلول های بنیادی استفاده می کنند که از چربی جداسازی شده اند. وب سایت های مربوطه نیز اطلاعات کمی را از کیفیت سلول های بنیادی مورد استفاده ارائه می دهند.

از جمله مشکلات دیگری که وجود دارد این است که بدون استفاده از روش های پیشرفته جداسازی سلول، این سلول های جدا شده از چربی همراه با سلول های دیگری نیز هستند. بسیاری از کلینیک ها نیز از درمان های با استفاده از پروتئین های پلاکتی غنی از پلاسما استفاده می کنند که به اشتباه از نظر تجاری آن ها را سلول های بنیادی می نامند.

بسیاری از تبلیغات نیز ادعا دارند که می توانند از این سلول های بنیادی برای جلوگیری از پیری استفاده می کنند که شواهد بسیار اندکی از موفقیت این روش ها در دسترس است.

به طور کلی این مطالعه نشان داده است که با وجود پتانسیل بسیار زیادی که در استفاده از سلول های بنیادی وجود دارد اما تبلیغاتی که در استفاده از این سلول ها برای کاربردهای زیبایی وجود دارد تا حد زیادی مبالغه آمیز است و باید در این زمینه با آگاهی بیشتری عمل نمود.

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه