تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 مرداد 1393
سلول های گلیالی عاملی کلیدی در سلول درمانی آسیب های سیستم عصبی مرکزی

  سلول های گلیالی عاملی کلیدی در سلول درمانی آسیب های سیستم عصبی مرکزی

اگر سیستم عصبی مرکزی پستانداران بالغ(CNS) دچار آسیب شود به دلیل مشکلات ذاتی که روی ترمیم عصبی تاثیرگذار است، این امر تخریب کننده خواهد بود. بزرگترین مشکل در مورد ریکاوری سیستم عصبی، ترمیم ضعیف نورون ها و سلول های تشکیل دهنده میلین و الیگودندروسیت ها است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، پیش سازهای عصبی اندوژن و سلو ل های بنیادی عصبی اگزوژن می توانند منبعی برای ترمیم عصبی باشند. با این وجود، به دلیل ریز محیط خشن محلی، آن ها کارایی بسیار کمی برای ترمیم فانکشنال عصبی دارند که این مساله موجب می شود آن ها نتوانند فقدان این نورون ها واولیگودندروسیت ها را جبران کنند. سلول های گلیالی، سلول های غالب در سیستم عصبی مرکزی هستند که نقش حمایتی و پشتیبانی برای نورون ها دارند. درون ریزمحیط محلی، سلول های گلیالی به میزان زیادی روی بقا و سرنوشت سلول های بنیادی محلی و پیوند شده تاثیر می گذارند.

در واقع این مطالعه یافته های اخیر در مورد نقش سلول های گلیالی در ترمیم سیستم عصبی مرکزی را آنالیز می کند و بر استراتژی هایی برای تنظیم رفتار سلول های بنیادی با ایجاد یک ریزمحیط برای سلول های بنیادی عصبی تاکید دارد.

جزئیات بیشتر در مورد این مطالعه را می توان در  Neural Regeneration Research (Vol. 9, No. 13, 2014)مشاهده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه