تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 شهریور 1393
بازبرنامه ریزی سلول های پوستی برای شبیه سازی بیماری های نادر

  بازبرنامه ریزی سلول های پوستی برای شبیه سازی بیماری های نادر

محققین سلول های بنیادی در دانشگاه جان هاپکینز راهی را برای بازبرنامه ریزی سلول های پوستی بیماران به سلول هایی که بسیاری از ویژگی های بیولوژیک اختلالات ژنتیکی نادر به نام familial dysautonomia را شبیه سازی می کنند، پیدا کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewsday، این فرایند به رشد سلول های پوستی در حمامی از پروتئین ها و افزودنی های شیمیایی احتیاج دارد که منجر به روشن شدن ژنی می شود که تولید سلول های نورال کرستی می کند. این محققین می گویند که این مطالعه با ایجاد سلول های نورال کرستی از سلول های بیماران می تواند اختلالات مربوط به نورال کرست را شبیه سازی کند و به پزشکان اجازه مطالعه اختلالات را در سطح سلولی می دهد.

پیش از این محققین توانسته بودند سلول های نورال کرستی را از بازبرنامه ریزی سلول های پوستی بیماران به سلول های بنیادی پرتوان القا شده ایجاد کنند. در این مطالعه محققین توانسته اند با حفظ مرحله پرتوانی، این سلول ها را از هفت تا نه ماه نگه دارند و تولید سلول های نورال کرستی کنند که بیشتر شبیه سلول های بیماران familial dysautonomia هستند.

یکی از چالش هایی که وجود دارد این است که در زمان تولد فرد، تعداد بسیار کمی از سلول های نورال کرستی باقی می مانند که مطالعه آن ها در ایجاد اختلالات مختلف را مشکل می سازد. برای ایجاد سلول های نورال کرستی خاص بیماران، این محققین سلول های پوستی را در حضور محیط کشتی حاوی دوکسی سیکلین شیمیایی کشت دادند که منجر به روشن شدن ژن Sox10 می شود که موجب بلوغ سلول ها به مرحله سلول های نورال کرستی می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه