(آرشیو ماه خرداد 1396)
چگونه اجداد ما سلول های ایمنی ما را شکل دادند
محققین گام مهمی را در جهت درک دلیل این که چرا برخی بیماری ها ممکن است در افراد با اجداد آفریقایی متفاوت باشد، برداشته اند.
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 10:00
یکی از پروتئین های مورد نیاز برای سلول های بنیادی می تواند در کشتن سلول های سرطان سینه هدف قرار گیرد
سال هاست محققین و کارشناسان سرطان دریافته اند که سلول های سرطانی از چند جهت رفتاری شبیه سلول های بنیادی دارند.
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 09:00
عفونت های سیستم ادارای تناسلی دلیل احتمالی ناباروری مردان
در زوجینی که قادر به بچه دار شدن نیستند، معمولا دلیل نیمی از این ناباروری ها، ناباروری مردان است. در شش تا 10 درصد مورد، این ناباروری ناشی از عفونت های ادراری تناسلی است. خطر ناباروری های برگشت ناپذیر مربوط به عفونت های ادراری تناسلی در مردان خیلی دست کم گرفته شده است.
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 08:45
استفاده از گورخرماهی در مورد درک ناشنوا شدن در انسان
آیا یک ماهی با استخوان آرواره بدشکل می تواند اطلاعاتی را در مورد از دست دادن شنوایی در موش و انسان ارائه کند؟ جواب بله است.
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 08:15
سلول درمانی با استفاده از سیستم انتقالی ترانسندوکاردیال هلیکس(Helix transendocardial) می تواند نتایج بهتری ایجاد کند
کمپانی Biocardia به تازگی اعلام کرده است که انتقال سلول های بنیادی به قلب با استفاده از یک سیستم انتقالی Helix transendocardial منجر به انتقال موفقیت آمیزتر سلول ها در مقایسه با تزریق درون شریانی، زیر جلدی یا تزریق مستقیم طی جراحی های باز قفسه سینه می شود.
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 07:45
بازسازی اعصاب آسیب دیده با سلول های Pac-Man
مهندسین زیست پزشکی در تلاش برای رشد مجدد اعصاب آسیب دیده یک نیروی کمکی پیدا کرده اند که به نوعی سربازان پیاده سیستم ایمنی محسوب می شوند.
ﺳﻪشنبه، 30 خرداد 1396 - 12:00
مطالعات نشان داده اند که روغن خوک آبی می تواند به بیماران مبتلا به دیابت نوع یک کمک کند
تیمی از محققین در مرکز علوم اعصاب کرمبیل تورنتو در مقاله ای جدید پیشنهاد کرده اند که روغن خوک آبی این پتانسیل را دارد که به پیشبرد بازسازی اعصاب در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 30 خرداد 1396 - 11:30
کشف یک گیرنده پروتئینی که نارسایی قلبی مزمن را افزایش می دهد
محققین ژاپنی گیرنده پروتئینی را روی سطح سلول های قلبی شناسایی کرده اند که نارسایی های قلبی مزمن را افزایش می دهند. آن ها در این مطالعه پیشنهاد کرده اند که مهار کردن این پروتئین می تواند به درمان نوعی بیماری قلبی که بیش از 20 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است، کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 30 خرداد 1396 - 11:00
سلول های بنیادی قلبی مشتق از بیماران قلبی ممکن است مضر باشد
بیماران با نارسایی های قلبی متوسط تا شدید، جدا از پیوند قلب یا سلول درمانی ،گزینه های درمانی محدودی در اختیار دارند. اما محققین در مطالعه ای جدید دریافته اند که درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی ممکن است برای بیماران قلبی در حقیقت مضر باشد.
ﺳﻪشنبه، 30 خرداد 1396 - 10:38
مدلی جدید که می تواند به تحقیقات سرطان کولون سرعت ببخشد
محققین MIT توانسته اند با استفاده از سیستم ویرایش ژنومی CRISPR، تومورهایی را در کولون موش ها ایجاد کنند که بسیار شبیه تومورهای انسانی است. این پیشرفت می تواند به محققین در کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرطان کشنده و یافتن درمان های جدید کمک کند.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 11:30
شناسایی مکانیسم های مولکولی دخیل در اختلالات دو قطبی
نتایج یک همکاری بین دانشگاه های هاروارد و سن دیگو و مدرسه پزشکی یوکوها و در نهایت انستیتو سانفورد منجر به شناسایی مکانیسم مولکولی پشت پرده موثر بودن لیتیوم در درمان بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی شده است.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 11:00
شناسایی پروتئین های سطحی مسئول هدایت سلول های ایمنی برای رفتن به جایگاه التهاب
تگ های پروتئینی که روی سلول های ایمنی وجود دارند و موجب متصل شدن آن ها به گیرنده ها و پیشبرد التهاب در بافت های اندوتلیالی بدن می شوند، آن چیزی که تا پیش از این تصور می شود، نیستند.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 11:00
داروی شیمی درمانی ممکن است آسیب پذیری به افسردگی را افزایش دهند
یک داروی شیمی درمانی که برای درمان سرطان مغز استفاده می شود ممکن است با ممانعت از رشد سلول های مغزی جدید، موجب افزایش آسیب پذیری به افسردگی شود.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 10:30
جراحی سلول های بنیادی روی مفصل ران
پزشکان و محققین در ساوتهمپتون اولین جراحی مفصل ران را با استفاده از ایمپلنت پرینت شده سه بعدی و گرافت سلول های بنیادی استخوانی انجام داده اند.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 10:00
مطالعات نشان می دهد سلول درمانی برای بیماران سکته ای بی خطر بوده و می تواند موجب ریکاوری زودهنگام آن ها شود
مطالعه ای به وسیله محققین مراکز مختلف به بررسی این امر پرداخته است که یک دوز ساده از میلیون ها سلول بیادی مشتق از مغز استخوان بالغ می تواند به ریکاوری بیمارانی که متحمل سکته شده اند کمک کند و آیا استفاده از آن بی خطر است یا خیر.
یکشنبه، 28 خرداد 1396 - 10:00
صفحه 1 از 9ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه