(آرشیو ماه تیر 1398)
سلول های بنیادی مهندسی شده درمانی برای سرطان استخوان متاستازیک
سرطان های بسیاری که در بخش های مختلف بدن شروع می شوند به مغز استخوان متاستاز می دهند. همین امر مشکلات زیادی را برای درمان بیماران ایجاد می کند و منجر به درد و ناتوانی شدید در بیماران سرطانی می شود. تنها در آمریکا، سالانه بیش از 350 هزار نفر به دلیل متاستازهای استخوانی می میرند. 70 درصد سرطان های سینه به استخوان متاستاز می دهند.
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 10:30
نقش پروتئین Slug  به عنوان یک تنظیم کننده سلول های بنیادی در ترمیم آسیب DNA
مطالعه ای اخیرا در Cell Reports به چاپ رسیده است که نشان می دهد فاکتور رونویسی Slug به عنوان یک ستاد فرماندهی برای تعیین سلامت سلول های بنیادی سینه عمل می کند و هم فعالیت و ترمیم آسیب DNS این سلول های بنیادی را تنظیم می کند. هم چنین به نظر می رسد که احتمالا Slug همانند یک بادیگارد یا محافظ در برابر کاهش وابسته به سن عملکرد سلول های بنیادی سینه عمل می کند.
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 10:00
تصویربرداری سه بعدی مغز ممکن است مسیر درمانی بیماران مبتلا به MS‌را بهبود ببخشد
در مطالعه ای جدید محققین دریافته اند که تصویربرداری سه بعدی مغز می‌تواند به پزشکان در انتخاب بهترین درمان کمک کند. این روش جدید می تواند به آن ها کمک کند با بررسی مغز بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (ام‌اس) بهتریت درمان را برای آن ها انتخاب کنند.
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 09:30
امیدواری برای احیای بینایی در قربانیان اسیدپاشی
کارآزمایی های بالینی برای یک رویکرد انقلابی در زمینه در مان سوختگی های شیمیایی چشم آغاز شده است.
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 09:00
زیست ماده ای جدید که می تواند سلول های تولید کننده انسولین را بعد از ایمپلنت شدن محافظت کند
در سال های اخیر پیوند سلول های پانکراسی تولید کننده انسولین به بیماران مبتلا به دیابت نوع یک تبدیل به درمانی امیدوار کننده برای میلیون ها بیماری شده است که در سراسر دنیا از این بیماری رنج می برند. با این حال، یکی از موانع موجود برای موثر بودن این درمان، پاسخ های ایمنی بیمار است که منجر به مرگ سلول های پیوند شده می شود.
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 08:30
نانوذرات مجهز به آنتی بادی تحمل ایمنی تومورها را افزایش می دهند
درمان مبتنی بر بلوک کردن چک پوینت های ایمنی(ICB) با استفاده از آنتی بادی هایی که با لیگاند 1 مرگ برنامه ریزی شده سلول (PD-L1) مبارزه می کنند، پتانسیل زیادی را برای درمان سرطان ارائه می دهند و می تواند منجر به انقلابی در زمینه مدیریت بالینی سرطان شوند.
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 08:00
درمانی برای سرطان که متاستاز استخوانی را هدف قرار می دهد و آسیب اندکی به استخوان می رساند
محققین دانشگاه کالیفرنیا یک گزینه درمانی را طراحی و روی موش تست کرده اند که از سلول های بنیادی مهندسی شده برای هدف قرار دادن متاستاز سرطان استخوان کمک می کند و این در حالی است که از استخوان نیز حفاظت می کند.
چهارشنبه، 26 تیر 1398 - 14:33
ترمیم بافت پیر می تواند بوسیله سیگنال های شروع کننده از سلول های مجاور تقویت شود
محققین دانشگاه هلسینکی کشف کرده اند که چگونه ظرفیت بازسازی کنندگی اپی تلیوم روده با افزایش سن کاهش می یابد.
چهارشنبه، 26 تیر 1398 - 13:26
پروتئین p38 عامل تنظیم کننده عروق خونی جدید در تومورها
در مطالعه ای که در انستیتو تحقیقات بارسلونا(IRB Barcelona) انجام پذیرفته است، محققین نشان داده اند که مهار پروتئین p38 تشکیل عروق خونی را در سرطان کولون انسانی و موشی افزایش می دهد. این فرایند کلیدی برای تغذیه سلول های سرطانی حیاتی است و به آن ها اجازه رشد و در نهایت متاستاز را می دهد.
چهارشنبه، 26 تیر 1398 - 12:12
کشف راهی جدید برای هدایت سلول های بنیادی به بافت قلبی
برای اولین بار در جهان، محققین راه جدیدی را برای هدایت سلول های بنیادی به بافت قلبی کشف کرده اند. یافته های این مطالعه صورت گرفته در دانشگاه بریستول می تواند درمان بیماری های قلبی عروقی را بهبود ببخشد که دلیل یک چهارم مرگ در سراسر دنیا می باشند.
چهارشنبه، 26 تیر 1398 - 11:02
آیا سلول های بنیادی مغناطیسی ترمیم غضروف را افزایش می دهند؟
سلول های مجهز شده با نانوذره های اکسید آهن فوق پارامغناطیسی(SPIOs) می توانند به وسیله یک میدان مغناطیسی بیرونی به جایگاه خاصی در بدن هدایت شوند که این امر برای ترمیم بافت سودمند خواهد بود.
ﺳﻪشنبه، 25 تیر 1398 - 22:52
سلول درمانی برای دیابت نوع دو و چاقی
مطالعه ای در Experimental Biology and Medicine به چاپ رسیده است که یک استراتژی درمانی جدید را برای چاقی و دیابت نوع دو معرفی می کند. در این مطالعه دکتر وانگ و همکارانش در دانشگاه جیائو تانگ گزارش کرده اند که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی، تعادل متابولیک را بهبود می بخشد و التهاب را در مدل جانوری کاهش می دهد.
دوشنبه، 24 تیر 1398 - 10:00
SIRT1  با کمک به مقاومت سلول های بنیادی لوکمیایی، نقش کلیدی را در لوکمیای میلوئید مزمن بازی می کند
بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید مزمن می توانند با استفاده از مهار کننده های تیروزین کینازی درمان شوند. در حالی که این داروهای موثر منجر به بهبودی عمیق و بقای طولانی تر بیماران می شوند اما سلول های بنیادی لوکمیایی مقاوم در نهایت منجر به عود مجدد بیماری می شوند.
دوشنبه، 24 تیر 1398 - 09:00
شناسایی یک مکانیسم تنظیمی در تکوین سلول بنیادی پرتوان طبیعی
تکوین اولیه جنین به خوبی درک نشده است. یکی از مراحل مهم تکوین جنینی، تشکیل بلاستوسیست قبل از لانه گزینی جنین در رحم است. مکانیسم های تنظیمی تشکیل بلاستوسیست به خوبی شناسایی نشده است.
دوشنبه، 24 تیر 1398 - 08:00
تحریک سلول های بنیادی ریکاوری سکته را تسریع می کند
مطالعه ای اخیرا در دانشگاه Emory نشان داده است که تحریک سلول های بنیادی می تواند یک درمان غیر تهاجمی بالقوه برای درمان سکته باشد. در صورتی که این رویکرد در انسان نیز اجرایی شود، می تواند کیفیت زندگی بیماران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
یکشنبه، 23 تیر 1398 - 09:30
صفحه 1 از 5ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه