(آرشیو ماه تیر 1398)
کشف مکانیسمی جدید در رشد استخوان
در مطالعه ای که اخیرا در Nature به چاپ رسیده است، تیمی از محققین انستیتو کارولینسکا سوئد گزارش کرده اند که رشد استخوان در موش مطابق با اصول مشابهی با تولید سلول های خونی، پوستی و سایر بافت ها اتفاق می افتد. این امر درک پیشین در مورد رشد استخوان مبنی بر وابستگی این فرایند به شمار محدودی از سلول های پیش ساز را زیر سوال می برد.
چهارشنبه، 05 تیر 1398 - 08:30
چگونه فیبرهای عصبی طی تکوین اولیه وارد طناب نخاعی می شوند
تحقیقاتی جدید روی مسیری که فیبرهای عصبی طی تکوین اولیه گورخرماهی وارد دیواره طناب نخاعی می شوند می تواند منجر به ایجاد درمان های بازسازی کننده برای آسیب هایی شود که به شبکه بازویی وارد شده اند. شبکه بازویی گروهی از اعصابی است که از طناب نخاعی شروع شده و به بازو می روند.
ﺳﻪشنبه، 04 تیر 1398 - 15:45
خشکی چشم مانعی برای بهود زخم های اپی تلیالی قرنیه است
بهبودی زخم های اپی تلیالی قرنیه که بوسیله سلول های بنیادی اپی تلیالی قرنیه وساطت می شود، شفافیت قرنیه را حفظ می کند و با حفظ اپی تلیوم سالم قرنیه، بینایی را بهبود می بخشد. التهاب دائمی و هایپر اسمولاریته(یا خشکی چشم) می تواند به سطح چشم و سلول های بنیادی/پیش ساز سطح آن آسیب برساند.
دوشنبه، 03 تیر 1398 - 10:00
ایجاد مدارهای مغزی در مدل های میکروچیپ مغزی
تیمی از محققین دانشگاه توکیو رشد مسیرهای مغزی را مدل سازی کرده اند.
دوشنبه، 03 تیر 1398 - 09:00
پیوند سلول های پیش ساز اندوتلیالی مشتق از مغز استخوان، پیشرفت بیماری ALS را به تاخیر می اندازد
پیوند سلول های پیش ساز اندوتلیالی مشتق از مغز استخوان انسانی به مدل موشی بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) موجب شد که نورون های حرکتی بیشتری زنده بمانند و با ترمیم سد خونی-نخاعی(BSCB) موجب آهسته شدن پیشرفت بیماری شد.
دوشنبه، 03 تیر 1398 - 08:00
سیگنال های سلول-سلول در قلب در حال تکوین
طی مراحل آخر تکوین قلب، برهمکنش های بین اندوکاردیوم(لایه داخلی سلولی) و میوکاردیوم(عضله قلبی) حیاتی است. مطالعه پیام رسانی بین این دو لایه سلولی طی اولیه ترین مراحل تکوین قلب بسیار پیچیده تر است.
یکشنبه، 02 تیر 1398 - 13:00
بازسازی امیدوار کننده مری بر مبنای سازه های مهندسی شده
از دست رفتن قطعات کامل مری غالبا از درمان برای سرطان مری یا ناهنجاری های مادرزای ناشی می شود و روش های موجود برای ایجاد پیوستگی مری کافی نیستند.
یکشنبه، 02 تیر 1398 - 11:25
مطالعه روی گورخرماهی امیدها را برای بیماران مبتلا به سندرم کاستلو زنده نگه داشته است
عقب ماندگی ذهنی، ویژگی های چهره ای تغییر یافته و مشکلات قلبی همگی مسائلی هستند که کودکان مبتلا به سندرم کاستلو با آن مواجه هستند.
یکشنبه، 02 تیر 1398 - 10:38
سلول های بنیادی مزانشیمی بیماران مبتلا به پانکراتیت مزمن می تواند از پیوند جزایر پانکراسی حمایت کند
مطالعه ای جدید بوسیله دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی نشان داده است که پیوند هم زمان جزایر پانکراسی موشی و سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بیمارانی که از پانکراتیت مزمن رنج می برند، می تواند بقا و عملکرد جزایر پانکراسی را تقویت کند.
شنبه، 01 تیر 1398 - 13:00
هدف قرار دادن ژنی کلیدی می تواند به درمان سندرم داون کمک کند
هدف قرار دادن یک ژن کلیدی قبل از تولد می تواند روزی به درمان سندرم داون کمک کند و این می تواند از طریق معکوس کردن تکوین غیر طبیعی مغز و بهبود عملکرد شناختی بعد از تولد اتفاق بیافتد.
شنبه، 01 تیر 1398 - 12:30
میکروسکوپ Spinning-prism به جمع آوری سلول های بنیادی برای طب بازساختی کمک می کند
سلول های بنیادی پرتوان در طب بازساختی از اهمیت زیادی برخوردار هستند اما روش های غربالگری بهتری برای جداسازی بی خطر و استفاده موثر از آن ها در درمان مورد نیاز است.
شنبه، 01 تیر 1398 - 12:00
بافت های پرینت شده از سلول های بنیادی سه بعدی، راهی برای درمان بیماری های کلیوی
بافت زیست پرینت شده سه بعدی مشتق از سلول های بنیادی می تواند در آینده ای نزدیک برای درمان بیماری های کلیوی پیشرفته استفاده شود.
شنبه، 01 تیر 1398 - 11:30
ارتباط با یک سندرم جدیدا شناخته شده با سایر بیماری ها
نوع جدیدی از اختلالات مادرزادی که ناشی از گروهی از موتاسیون ها در یک ژن مربوط به بیماری های مغزی است بوسیله محققین شناسایی شده است.
شنبه، 01 تیر 1398 - 11:00
یک استراتژی زیست پرینت برای بهبودی سریع و دقیق زخم
محدودیت های ذاتی موجود در استفاده از اتوگرافت و آلوگرافت ضخیم برای درمان زخم های شدید موجب تسریع روند تولید رویکردهای جایگزین از جمله جایگزین های درمی و معادل های پوستی زیستی مهندسی بافت شده است.
شنبه، 01 تیر 1398 - 10:34
صفحه 5 از 5ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه