تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 فروردین 1395
نتایجی مثبت از پیوند سلول های بنیادی برای درمان ام اس

  نتایجی مثبت از پیوند سلول های بنیادی برای درمان ام اس

اخیرا کمیته تحقیقات آمریکای شمالی روی مولتیپل اسکلروزیس(NARCOMS) نتایج مثبتی را از سلول درمانی بیمارانی ارائه کرده اند که عملکرد عصبی آن ها بعد از پیوند سلول های بنیادی بهبود یافته است و نیاز به استفاده بیشتر از داروهای MS ندارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این نتایج مربوط به مطالعه ای است که اعتبار آن بوسیله انستیتو ملی سلامت تامین شده است. در این مطالعه محققین به دنبال اثبات این مطلب بودند که آیا سرکوب ایمنی با دوز بالا پیش از انجام پیوند سلول های بنیادی می تواند مانع از حملات MS در بیمارانی شود که به درمان های متداول در این زمینه پاسخ نمی دهند، و آیا این درمان می تواند مانع از بین رفتن فیبرهای عصبی شود یا خیر.

در این مطالعه آن ها پروتکل مذکور را روی سه بیمار مبتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس تست کردند. این بیماران قبل از این با پنج داروی مختلف MS تیمار شده بودند،‌ولی بازهم بیماری در آن ها عود کرده بود. آن ها سیستم ایمنی بیماران را با استفاده از شیمی درمانی دوز بالا تیمار کردند تا بیشتر سلول های خونی و مغز استخوان را تخریب کنند. سپس سلول های بنیادی خونی با ظرفیتی که در تولید سلول های خونی و ایمنی جدید دارند، به این بیماران پیوند شدند. این سلول های بنیادی می توانند از خود بیمار مشتق شده باشند و یا این که از یک اهدا کننده گرفته شوند. زمانی که این سلول های بنیادی پیوند شدند، مجددا شروع به ساخت مغز استخوان و سلول های خونی کردند و این نشان از این داشت که engraftment به خوبی اتفاق افتاده است. بعد از پیوند، بیماران دارای سیستم ایمنی جدید شدند که به اعصاب مغزی و نخاعی بیماران حمله نکرد و آسیب نرساند. بعد از رسیدن به این نتایج موفقیت آمیز، محققین در حال انجام مطالعه ای وسیع تر روی بیش از 400 بیمار مبتلا به MS‌در نقاط مختلف شده اند تا نتایج بدست آمده از این مطالعه کوچک را تثبیت کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه