تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مرداد 1396
درک مکانیسم پشت پرده تکوین دقیق طناب نخاعی

  درک مکانیسم پشت پرده تکوین دقیق طناب نخاعی

محققین طب بازساختی کشف کرده اند که چگونه سلول های عصبی در طناب نخاعی طی تکوین جنینی در الگوهایی دقیق سازمان می یابند. این یافته می تواند دیدگاه های جدیدی را در زمینه طب بازساختی ایجاد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، رشد و تکوین دقیق جنین ها نیازمند این است که انواع سلول ها در زمان درست در مکان درست قرار گیرند تا اندام را به صورت مناسب شکل دهند. این فرایند بویژه در مورد طناب نخاعی بسیار مهم است زیرا در نخاع، انواع سلول های عصبی مختلف باید به صورتی کاملا صحیح مداربندی شوند تا حرکات عضلات را به صورت مناسب کنترل کنند. تاکنون مکانیسم دخیل در این سازماندهی سلول های عصبی در نخاع به خوبی شناخته نشده بود.

در مطالعه ای که در انستیتوفرانسیس کریک صورت گرفته است، محققین نشان داده اند که سلول ها در جنین در حال تکوین موش، تحت تاثیر دو نوع سیگنال مختلف که از دو سمت متفاوت طناب نخاعی(پشت و کناره ها) می آیند، برای تبدیل شدن به سلول های عصبی تعیین سرنوشت می شوند. بر مبنای این سیگنال ها آن ها به سلول عصبی مورد نیاز تبدیل می شوند. این سیگنال ها روی فعالیت ژنی در سلول های عصبی در حال تکوین اثر می گذارند. بر مبنای این فعالیت ژنی در تکوین اولیه، سلول ها به سلول های مناسب برای جایگاهی خاص از نخاع تبدیل می شوند. رسیدن به اطلاعات و دانسته های جدید می تواند به محققین کمک کند که از رویکردهای مناسب طب بازساختی و مهندسی بافت برای ترمیم نخاع استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه