تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آذر 1393
استفاده از  یک داروی سرطان سینه برای درمان اختلالات خونی

  استفاده از یک داروی سرطان سینه برای درمان اختلالات خونی

سرطان های خون در مردان بیش از زنان شایع هستند اما علت این امر مشخص نیست. مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته توضیحی برای این مطلب دارد که نشان می دهد که هورمون های جنسی زنانه به نام استروژن ها بقا، تکثیر و خودنوزایی سلول های بنیادی که موجب سرطان خون می شوند را تنظیم می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  یافته ها در موش هایی با نئوپلاسم خونی پیشنهاد می کند که دارویی به نام تاموکسیفن که گیرنده های استروژنی را هدف قرار می دهد و مورد تایید FDA برای درمان سرطان سینه است ممکن است استراتژی ارزشمندی برای بلوک کردن نئوپلاسم های خونی در انسان ها باشد.

دکتر مندز فرر می گوید که مطالعه ما نشان می دهد که هدف قرار دادن سیگنالینگ استروژن با یک داروی مورد تایید از نظر بالینی با دوزهای قابل قبول در انسان، استراتژی درمانی بالقوه جدیدی را برای نئوپلاسم های لاعلاج ارائه می دهد. نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو موجب شمار زیادی از سلول های سفید خونی غیرطبیعی می شوند که تولید شده و وارد جریان خون می شوند و در نهایت منجر به علایم تهدید کننده حیات می شوند. این بیماری ها می توانند منجر به سرطان شده  و از سلول هایی به نام سلول های بنیادی خون ساز ایجاد می شوند. لوکمیا و سایر سرطان های خونی که در مردان بیش از زنان شایع هستند پیشنهاد می کنند که هورمون های جنسی مانند استروژن ها در ایجاد این بدخیمی ها دخیل هستند. اما تاکنون مشخص نیست که آیا سیگنالینگ استروژن می تواند مستقیما سلول های بنیادی خون ساز سرطانی و طبیعی را کنترل کند یا خیر.

در این مطالعه جدید، سلول های بنیادی خون ساز گیرنده های استروژن را بیان می کنند وفعال سازی این گیرنده ها با تاموکسیفن روی بقا و تکثیر و خودنوزایی این سلول ها تاثیر می گذارد. در موش هایی با موتاسیون ژنتیکی مربوط به نئوپلاسم خونی، تیمار با تاموکسیفن تولید شدید سلول های خونی را با احیا سطوح مرگ برنامه ریزی شده سلولی در سلول های بالغ بلوک می کنند. علاوه براین، تاموکسیفن اثرات شیمی درمانی روی سلول های سرطانی در موش های مدل برای لوکمیا تقویت می کنند.

نتایج پیشنهاد می کند که تاموکسیفن با یک دوز مشابه برای درمان بیماری های دیگر، ممکن است  برای درمان نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو در مراحل مختلف مورد استفاده قرار گیرد بدون این که برای سلول های خونی طبیعی سمی باشد. این حقیقت که این دارو مورد تصویب FDA است می تواند برنامه های درمانی را تسهیل کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه