تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 مرداد 1395
محققین UCLA نشان دادند که سلول های بنیادی می توانند برای کشتن ویروس HIV مهندسی شوند

  محققین UCLA نشان دادند که سلول های بنیادی می توانند برای کشتن ویروس HIV مهندسی شوند

محققین نشان دادند که با ایجاد سلول های مهندسی شده می توانند به طور دقیق تری هدف را شناسایی کرده و به سیستم دفاعی بدن کمک کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، دکتر Scott Kitchen محقق موسسه تحققیقاتی سلول های بنیادی به همراه همکارانش برای اولین بارنشان دادند که سلول های بنیادی خون بند ناف می توانند با مهندسی شدن، سلول های آلوده شده به ویروس HIV را مورد هدف قرار داده و از بین ببرند این پروسه درمانی می تواند برای انواع بیماری های ویروسی مزمن نیز استفاده شود.یافته های این مقاله درمجله PLoS ONE  منتشر شده است که درآن دلایل اصلی قابلیت سلول های بنیادی خون بند ناف برای طراحی واکسن های ژنتیکی را نشان داده وبه طور کامل توضیح می دهد.از جمله کاربردهای مهم این شیوه طراحی و مهندسی سلول های پاسخ دهنده به سلول آلوده شده با ویروس HIV  است. همینطور برای بازسازی سلول های آسیب دیده سیستم ایمنی برای پاسخ به انواع ویروس ها و انواع مختلف تومورها نیزکارایی دارد، محققین  نیز از این روش برای ایجاد سلول های T  کشنده مقابله کننده با سلول های آلوده شده باویروس  HIVاستفاده کردند ، همچنین با این شیوه توانستند سلول های بنیادی خونی مهندسی شده را ایجاد کنند و سپس به بافت تیموس موش تزریق کردندو اجازه دادند تا واکنش های بافت های بدن به این سلول هارا ببینندو مشاهده کردندکه این سلول ها به سلول های Tکشنده بالغ و فعال برعلیه ویروس HIV تبدیل می شوند و از این طریق به سیستم دفاعی بدن کمک می کنند.

گام بعدی این کارتست این روش برای سایر بافت ها و ایجاد مدل های پیشرفته انسانی است. درمجموع این نتایج نشان می دهداین روش برای تولید انواع سلول ها ی مهندسی شده  برای انوا ع ویروس ها کارایی دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه