تاریخ انتشار: یکشنبه 09 آبان 1395
رویکردی جدید برای تحریک سلول های ایمنی

  رویکردی جدید برای تحریک سلول های ایمنی

محققین دانشگاه روتگر راه جدیدی را برای تحریک فعالیت گیرنده های اپیوئیدی سلول های ایمنی کشف کرده اند که می تواند منجر به پاکسازی موثر سلول های توموری شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر سارکر و همکارانش در دانشگاه روتگر رویکرد دارویی جدیدی را برای فعال کردن سلول های ایمنی به منظور مهار رشد سرطان یافته اند. این رویکرد دارویی از طریق تحریک گیرنده های اپیوئیدی موجود روی سلول های ایمنی عمل می کند. دو نوع گیرنده اپیوئیدی روی این سلول های ایمنی وجود دارد که شامل گیرنده های Mu و Delta است. زمانی که محققین این دو گیرنده را با روش دارویی تحریک کردند، توانایی سلول های ایمنی در کشتن سلول های ایمنی افزایش یافت. پتانسیل این پژوهش می تواند تولید اپیوئیدهای اندوژن در مغز باشد که می توانند به طور موثری استرس و عملکرد ایمنی را کنترل کنند. اپیوئیدهایی مانند اندورفین با سیستم ایمنی ارتباط برقرار می کنند و در صورت نقص در اندورفین فرد دچار شوک های استرسی می شود. نکته جالب این مطالعه این است که زمانی که محققین بلوک کننده گیرنده Mu را با محرک گیرنده Delta ترکیب کردند، توانایی سلول های ایمنی در کشتن سلول های بیگانه افزایش یافت.

مطالعات گذشته بوسیله سارکار و همکارانش نشان داده است احیای اندورفین بوسیله سلول درمانی بسیاری از استرس ها و مشکلات ایمنی را در جنین ها کاهش می دهند. با این حال سلول درمانی بسیار پیچیده است که شامل فرایندی است که سلول های اندورفین را از سلول های بنیادی عصبی بیماران تولید می کند و می تواند گاهی منجر به رد پیوند یا تبدیل شدن به سایر سلول ها شود. در واقع شروع این مطالعه که چگونه استرس منجر به بیماری می شود با مشاهده این امر صورت گرفت که مادرهایی که الکل مصرف می کنند، فرزندانی تولید می کنند که اغلب پاسخ های استرسی بالایی را نشان می دهند و در نتیجه دچاری ناهنجاری های یا بیماری های ایمنی یا سرطان می شوند. در بخشی از مطالعه، سارکار و همکارانش دریافتند که سیستم اپیوئید اندوژن در مغز، در کودکان یا بالغینی که پاسخ استرسی بالایی داشتند، غیر طبیعی است. با توجه به ارتباط بین پاسخ های استرسی بالا و پاسخ های ایمنی نشان داده شده، برطرف کردن نقص اپیوئیدی در مغز می تواند منجر به درمانی موثر برای بیماری های ایمنی یا سایر بیماری ها شود. هم چنین این محققین دریافتند که زمانی که افراد الکل مصرف می کنند، توانایی بدن برای دفاع در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی و مبارزه با سرطان کاهش می یابد. به نظر می رسد مطالعاتی از این دست می تواند درک ما در ایجاد درمان های جدید برای مبارزه با سرطان و بیماری های ایمنی یا القا شونده با الکل را افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه