تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آذر 1395
ذخیره سازی سلول های بنیادی پالپ دندان

  ذخیره سازی سلول های بنیادی پالپ دندان

به جای پنهان کردن دندان ها در زیر بالش بوسیله کودکان(رسمی در اروپا و آمریکا)، محققین تصمیم گرفته اند که طی فرایندی این دندان های شیری را قبل از افتادن، کشیده و پالپ دندانی که غنی از سلول های بنیادی است را استخراج کرده و در نیتروژن مایع ذخیره سازی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، پالپ دندانی موجود در دندان های شیری کودکان که در سن 6 تا 12 سالگی می افتد و همچنین دندان های طبیعی بالغ غنی از سلول های بنیادی هستند که می توانند به انواع سلول های مختلف تمایز یابند. به لطف مطالعات متعدد صورت گرفته، مشخص شده است که این سلول ها توانایی تولید عصب، استخوان و دندان را بعد از پیوند شده به لثه جانوران مختلف دارا هستند.

کمپانی National Dental Pulp Laboratori بیش از 25 سال است که در ذخیره سازی سلول ها و بافت های مختلف و 12 سال است که به ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف می پردازد و به تازگی اعلام کرده است که شروع به ذخیره سازی سلول های بنیادی پالپ دندانی کرده است که این موقعیت را برای والدین فراهم می آورد که دندان های فرزندان شان را برای مدتی طولانی و به منظور آینده نگری در نیتروژن مایع ذخیره سازی کنند. مطالعات نشان داده اند که این سلول های بنیادی دندانی قابلیت تولید کلاژن را نیز دارند و می توانند زیر پوست تزریق شده و مانع از چروک شدن پوست شوند. بسیاری از والدین پیش از این به ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف فرزندان شان کرده اند که می توانند درمانی موثر برای بیماری های خونی باشند. اینک این سلول های پالپ دندانی نیز می توانند با پتانسیلی مانند سلول های بنیادی خون بند ناف، راهکاری درمانی برای بیماری ها و آسیب های پیش بینی نشده در آینده باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه