تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 تیر 1392
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی  و زیستی پیشگام در شناسایی و نگهداری میکروارگانیسم ها

  مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی پیشگام در شناسایی و نگهداری میکروارگانیسم ها

بانک میکرواگانیسمهای مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی به همت متخصصان خود موفق شد در امر شناسایی و نگهداری میکروارگانیسم ها به خودکفایی برسد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر زنتیکی و زیستی ایران، دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز در خصوص این موفقیت گفت: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران موفق شد تا در امر شناسایی و نگهداری میکروارگانیسم ها به خودکفایی برسد. این مرکز با جدیّت تمام در حال افزایش توانایی های خود بوده و در زمینه افزایش اعتبار علمی کشور در علوم زیست فناوری  و تنوع زیستی، با تلاشهای زیاد توانسته است به  اهداف والایی دست یابد. 
دکتر فاضلی افزود: تاکنون 30 میکروارگانیسم جدید پروکاریوتی در ایران شناسایی و معرفی شده است که 22 گونه آن توسط محققان این مرکز انجام پذیرفته است. این نهاد تجارب مختلف و پراکنده در امر شناسایی و سیستماتیک میکروارگانیسم ها در کشور را متمرکز نموده و با بومی سازی دانش فنی شناسایی گروه های  مختلف میکروارگانیسمها توانسته است به این جایگاه برسد. 
وی خاطر نشان کرد: امروز دستاوردهای بزرگ این مرکز جایگاه مناسبی را بین مجموعه های کشت میکربی در جهان عاید کشور کرده است به طوریکه با عنایت به آخرین آمار، کشورهای محدودی هستند که قادرند شناسایی میکروارگانیسم ها را در این سطح به انجام رسانند و  این مرکز جزء 10 کشور نخست دنیا به شمار می آید. توانمندی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در ارائه میکروارگانیسمهای بومی از جمله ابتکاراتی است که با هوشمندی کامل حول رسالت اصلی آن که همانا حفظ ثروتهای ملی و جلوگیری از تضییع آنهاست، به تحقق پیوسته است. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه