تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 اسفند 1392
ارسال میکروارگانیسمها از سایر کشورها به مرکز ملی ذخایر ایران
جهت شناسایی، ثبت و ذخیره سازی

  ارسال میکروارگانیسمها از سایر کشورها به مرکز ملی ذخایر ایران

برای چندمین بار نگهداري و صدور شماره دسترسي 5 سویه میکربی شاخص که حاصل فعاليت علمي دانشمندان خارج از كشور است به بانك ميكروارگانيسمها يكي از چهار بانك زیستی فعال مركز ملي ذخایر ژنتيكي و زيستي ايران سپرده شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رییس مرکز در خصوص این موفقیت  گفت: صدور شماره دسترسي از سوي مجموعه هاي كشت ميكربي معتبر، يكي از شروط اصلی انتشار ميكروارگانيسم ها در مجلات معتبر علمي به شمار مي آيد كه بانك ميكروارگانيسم های این مرکز توانسته است با تلاش و همت محققان خود در جلب اعتماد دانشمندان ساير كشورها، آنها را در سپردن سويه هاي ميكربي جديد در اين بانك متقاعد سازد.

فاضلی افزود:  از این رو 5 سویه پروکاریوتی که امید آن می رود در آینده به عنوان سویه های شاخص معرفی شوند،  از سوی آنتوني ونتوزا دانشمند برجسته كشور اسپانيا جهت نگهداري و انجام مطالعات كنترل كيفي به اين بانك ارسال گردیده است. این سویه ها که با نامهای علمی Aquisalimonas، Halopenitus، Halorubrum و Fodinicurrata  شناخته می شوند از کشورهایی چون اسپانیا، آفریقای جنوبی و برزیل جداسازی شده اند و از ارزش تاکسونومیک برخوردار هستند.

وی خطر نشان کرد: جلب اعتماد دانشمندان صاحب نام جهان در پذيرش مركز ملي ذخایر ژنتيكي و زيستي ايران به عنوان يك كلكسيون كشت ميكربي استاندارد، همواره در دستور كار اين مركز بوده است كه این استراتژی با برنامه ريزي صحيح  و تلاش مديريت و متخصصان آن در پياده سازي استانداردهاي شناسايي و نگهداري ميكروارگانيسمها در حال تحقق است. بدین ترتیب ورود سویه های جدید نام مرکز ملی ذخایر ژنتیکی  و زیستی را با برند IBRC در محافل علمی بین المللی پرآوازه خواهد کرد. 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه