تاریخ انتشار: شنبه 29 خرداد 1400
دارویی جدید برای درمان HIV ارائه شد

  دارویی جدید برای درمان HIV ارائه شد

تأییدیه ی بررسی داروی تحقیقاتی جدید برای دارویی مؤثر در HIV صادر شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، شرکت Enochian Biosciences موفق به دریافت تأییدیه‌ی از سازمان غذا و داروی آمریکا برای داروی تحقیقاتی جدیدی(pre-IND)  شد که به نظر می رسد می تواند در درمان یا بهبودHIV  موثر باشد.
این درخواست بر مبنای نتایج موفق مشاهده شده از درمان ابتکاری در یک مرد 54 ساله مبتلا به HIV که درمان او با داروهای ضد ویروسی موجود با شکست مواجه شده بود، مورد بررسی قرار گرفته است. در این روش بدن بیمار پس از دریافت سلول های NK و گاما دلتا (GDT) جمع آوری شده از شخص دیگر، در طی 255 روز به کنترل ویروسی دست یافت در حالی که در طول دوره، بیمار هیچ داروی ضد ویروسی دریافت نکرده است. اعتقاد بر این است که سلول هایGDT، زیر مجموعه کوچکی از سلولهای ایمنی که توانایی آلوده شدن به HIV را دارند، می توانند یک عامل کلیدی در کنترل ویروس باشند.
لزوم انجام مطالعه در تعداد بیشتری از افراد در بررسی تأثیر این روش مهم است. علاوه بر این، از آنجا که بسیاری از افراد با درمان ضد ویروسی به سرکوب بیماری دست نمی یابند، ارزیابی گسترده در این گروه خاص بسیار راهگشا خواهد بود. بررسی وجود هرگونه پتانسیل در افراد مبتلا به HIV به منظور جلوگیری از مقاومت به داروهای ضد ویروسی و القای کنترل ویروس نیز حائز اهمیت است.

این تصمیمFDA ، گام مهمی برای بررسی امکان پذیری این روش درمانی جدید با NK-GDT است. گرچه نتایج تاکنون مقدماتی و محدود به یک نفر است اما، می توانند رویکردی نوآورانه در طراحی روش های دارو درمانی نوین برای بیماران مبتلا به HIV باشند. در صورتیکه، درمان NK-GDT در افراد دیگر اثبات شود، می تواند امید بسیاری را در درمان افرادی که عوارض جانبی قابل توجه مصرف روزانه‌ ی داروهای ضد ویروس را تجربه می کنند و یا از آن خسته شده اند، ایجاد کند.

Pre-IND: Pre-Investigational New Drug

پایان مطلب/

منبع:
https://www.enochianbio.com/enochian-biosciences-announces-fda-acceptance-of-pre-ind-request-for-potential-hiv-cure

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه