تاریخ انتشار: پنجشنبه 02 آبان 1392
کشف اثرات پروتئین ترمیم کننده کبدی

  کشف اثرات پروتئین ترمیم کننده کبدی

محققین دانشگاه Metropolitan، اثرات آنتی اکسیدانی پروتئین HGF را کشف کرده اند و در شرایط آزمایشگاهی اثرات ترمیم کننده ای آن را اثبات کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، فرایندی پیری در بدن انسان به شدت تحت تاثیر عملکرد رادیکال های آزاد حاصل از متابولیسم خود فرد قرار دارد، اما می تواند بدون نیاز به استفاده از مکمل های غذایی خاصی حتی با استفاده از پروتئین HGF که به صورت طبیعی در کبد پیدا می شود، این فرایند افزایش پیدا کند.

پروتئین مشابه ای وجود دارد که تخریب کبد بوسیله سیروز، بیماری کبد الکلی یا مصرف داروهایی مانند Isoniazid و Rifampicin علیه توبرکلوزیس را متوقف می کند یا حتی بهبود می بخشد.

این یافته ها بر مبنای اطلاعات به دست آمده از روش های درمانی که برای درمان پیری قبل از بلوغ در اندام های انسانی اتفاق می افتد، به دست آمد که به دلیل آن است که بدن در معرض سموم مختلفی مانند الکل قرار گرفته است. گام بعدی ایجاد راهی بود که در آن کبد بتواند تولید پروتئین HGF را کاهش یا افزایش دهد زیرا این پروتئین نمی تواند به صورت یک داروی معمولی خورده یا هضم شود.

آن چه این محققین کشف کردند یک آنتی اکسیدان جدید  مانند ویتامین C نبود بلکه عملکرد یک پروتئین تولید شده به وسیله کبد است که روشن می شود و مکانیزم های دفاعی طبیعی بدن بر علیه رادیکال های آزاد را تنظیم و تعدیل می کند.

نقش HGF به عنوان فاکتور رشد برای هپاتوسیت ها 35 سال قبل در ژاپن شناسایی شد اما اثرات ضد پیری آن  در مکزیکوسیتی کشف شده است.

این محققین کشف کردند که در موش مبتلا به سیروز، زمانی که سطوح HGF پایین است پیشرفت بیماری بسیار سریع است و زمانی که این پروتئین افزایش می یابد این بیماری متوقف می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه