تاریخ انتشار: شنبه 28 دی 1392
درمان بالقوه برای بهتر شدن سلامتی قلب در بیماران همودیالیزی

  درمان بالقوه برای بهتر شدن سلامتی قلب در بیماران همودیالیزی

محققین دانشگاه Wayne State روشی بالقوه را برای بهبود میزان چربی در بیمارانی که همودیالیز را تحمل می کنند، یافته اند که ممکن است بیماری های قلبی عروقی معمول در این بیماران را مهار کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، بیمارانی که به دلیل نارسایی کلیه متحمل همودیالیز می شوند، در معرض خطر بزرگتری به نام آرترواسکلروزیس هستند، بیماری که در آن پلاک هایی درون سرخرگ ها ایجاد می شود. آرترواسکلروزیس منجر به مشکلات خطرناک تری مانند حمله قلبی، سکته و حتی مرگ می شود.

تیمی از محققین کشف کرده اند که ترکیب منحصر به فردی از ایزومرهای ویتامینE به نام tocotrienols پروفایل لیپیدی بیماران را بهبود می بخشند. این مکمل های tocotrienols vitamin E پروفایل لیپیدی را در بیماران همودیالیزی مزمن بهبود می بخشند.

در مطالعه ای که با این هدف صورت گرفت نتایج نشان داد که بیمارانی که این مکمل های ویتامین E را دریافت کردند در مقایسه با گروهی که دارویplacebo(کنترل) را دریافت کردند بهبودی قابل توجهی داشته اند.

بعد از 12 تا 16 هفته مداخله، بیماران همودیالیزی که مکمل های ویتامینE را دریافت کرده بودند بهبودی مشخصی را در مقدار لیپیدی خونشان نشان دادند. به ویژه تری گلیسرید آن ها کاهش یافته بود و سطح کلسترول HDL آن ها نیز افزایش یافته بود.

این مطالعه به طور بالقوه کاربردهای بالینی مثبتی در آینده برای بیماران همودیالیزی که احتیاج به بهبود سطوح تری گلیسرید و HDLشان دارند، خواهد داشت. اما این یافته ها احتیاج به بررسی بیشتر دارد. علاوه بر این احتیاج به این است که اثرات تداخلی  tocotrienols را با داروهایی که به طور معمول برای این بیماران تجویز می شوند بررسی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه