تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393
پیر شدن زودرس جفت به دلیل استرس اکسیداتیو دلیل بسیاری از تولدهای پیش از موعد

  پیر شدن زودرس جفت به دلیل استرس اکسیداتیو دلیل بسیاری از تولدهای پیش از موعد

مطالعه ای جدید در دانشگاه تگزاس نشان داده است که پیرشدن زودرس جفت به دلیل استرس اکسیداتیو دلیل بسیاری از تولدهای پیش از موعد است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، محققین غشاهای جنینی را برداشته  و در شرایط آزمایشگاهی آن ها را در معرض استرس اکسیداتیو قرار دادند و تست کردند که آیا این فرایند موجب پیر شدن سریع جفت خواهد شد یا خیر. و این فرایند اتفاق افتاد.

آنتی اکسیدان ها در بدن آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو را کنترل می کنند. اما زمانی که استرس اکسیداتیو اتفاق افتاد می تواند پیر شدن زودرس جفت را آغاز کند که آن نیز منجر به تولد پیش از موعد می شود.

با توجه به این تحقیق استفاده از مکمل های آنتی اکسیدان در زمان بارداری نمی تواند از وقوع این نوع از تولدها جلوگیری کند زیرا مکانیزم آسیب استرس اکسیداتیو نامشخص است.

سالانه بیش از 15 میلیون تولد زودرس در سراسر جهان شاهد هستیم، بنابراین با توجه به اطلاعاتی از این دست می توان گامی رو به جلو برای اتخاذ کردن استراتژی های درمانی کارا برداشت.

مطالعات قبلی نشان داده است که عفونت در اغلب تولدهای زودرس غشاهای جنینی را پاره می کند. از طرف دیگر این محققین دریافته اند که استفاده از آنتی بیوتیک ها و آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از زایمان های پیش از موعد موفق نیست.

این مطالعه به دنبال شواهد ودلایل دیگری است که پرده از این تولدها بردارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه