تاریخ انتشار: شنبه 26 فروردین 1391
سلول های بنیادی مهندسی شده راهی برای از بین بردن HIV در موجودات زنده

  سلول های بنیادی مهندسی شده راهی برای از بین بردن HIV در موجودات زنده

این مطالعه که 12 آوریل در مجله PLoS Pathogens منتشر شده است، برای اولین  بار گزارش می دهد که سلول های بنیادی مهندسی شده برای تشکیل سلول های ایمنی به منظورسرکوب ویروس HIV دربافت زنده یک مدل حیوانی موثراست.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، توسعه پژوهش های قبلی، شواهدی را ارائه می کند مبنی بر اینکه سلول های بنیادی انسان می توانند از نظرژنتیکی برای مبارزه با اچ آی وی مهندسی شوند، گروهی ازمحققان UCLA  درحال حاضر نشان دادند که این سلول ها در واقع می توانند به سلول های آلوده به اچ آی وی در یک موجود زنده حمله کنند.

دکتر Scott G. Kitchen محقق ارشد این مطالعه گفت: ما بر این باوریم که این مطالعه، زمینه را برای استفاده بالقوه ازاین نوع روش در مبارزه با عفونت HIV درافراد آلوده فراهم می کند.
در تحقیقات قبلی، دانشمندان بر روی لنفوسیت های T سیتوتوکسیک بدست آمده ازافراد آلوده به اچ آی وی ، مولکولی را به عنوان گیرنده سلول های T شناسایی کردند که درهدایت سلول های T به سوی سلول های آلوده به ویروس و کشتن آنها نقش دارد. اما مقدار این سلول های T، که قادر به نابود کردن سلول های آلوده به HIV  هستند به اندازه کافی زیاد نیست که بتواند ویروس را ازبدن پاک کند. بنابراین محققان این گیرنده ها را شبیه سازی کرده و با استفاده از مهندسی ژنتیک به سلول های بنیادی خونساز انسان وارد کردند. آنها سپس این سلول های بنیادی مهندسی شده را به تیموس انسانی که در موش کاشته شده بود، تزریق کرده وبه مطالعه واکنش آنها در یک موجود زنده پرداختند.
در این مطالعه، محققان به طور مشابهی سلول های بنیادی خونساز مهندسی شده را ایجاد کرده و متوجه شدند که آنها می توانند به سلول های بالغ T تبدیل شده وبه ویروس اچ آی وی ساکن دربافت های بدن حمله کنند. آنها ازمدل رحم جایگزین درموش انسان نما، که در آن عفونت HIV بسیار شبیه به این بیماری درانسان بود استفاده کردند.
محققان دریافتند که تعداد سلول های T کمک کننده - که در نتیجه آلودگی به اچ آی وی کم شده بودند افزایش یافت، همچنین کاهش سطح HIV در خون مشاهده شد. این نتایج نشان داد که سلول های مهندسی شده قادر به توسعه و مهاجرت به ارگان ها ومبارزه با عفونت می باشند.
دکتر Kitchenگفت:  ما اعتقاد داریم که این اولین گام در توسعه یک روش تهاجمی تر دراصلاح نقص پاسخ دهی سلول های T افراد آلوده به اچ آی وی است. محققان اکنون در حال تولید گیرنده های سلول  T برای هدف قرار دادن بخش های مختلف HIV هستند، که می تواند در افراد با مشابهت ژنتیکی مورد استفاده قرار گیرد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه