(آرشیو ماه اردیبهشت 1398)
مهاجرت بدلیل فقدان سرمایه گذاری تحقیقاتی روی سلول های بنیادی بالغ
کالین مک گوکین، پروفسور طب بازساختی در دانشگاه نیوکاسل و یک کارشناس در زمینه سلول های بنیادی بالغ می گوید که بیشتر سرمایه گذاری های دولت بریتانیا روی سلول های بنیادی جنینی است و این در حالی است که مطالعات وی در زمینه سلول های بنیادی بالغ با نتایج عملی مناسبی همراه بوده است.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 15:00
شناسایی نقش های نادر و تاثیر گذار از مجموعه سلول های مغز استخوان
محققین نقش های سلول های متنوعی که در مغز استخوان وجود دارند و تصور می شود که سرنوشت تقریبا نیم میلیون سلول خونی که هر روز تولید می شوند را کنترل می کنند، را مشخص کرده اند.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 14:25
مهندسین، بافت های قابل تزریق را به یک واقعیت تبدیل کرده اند
یک تزریق ساده می تواند به رشد مجدد بافت های آسیب دیده که مدت هاست رویای پزشکان و بیماران است، کمک کند. تیمی از محققین توانسته اند با تولید دستگاهی که کپسوله کردن سلول ها را سریع تر، ارزان تر و موثرتر می سازد، این رویا را به واقعیت نزدیک تر سازند.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 14:01
تغییر ژنتیکی نادر که سرنخ هایی را در مورد تکوین پانکراس ارائه می دهد
محققین با مطالعه بیماران نادری که بدون پانکراس متولد می شوند، سرنخ های کلیدی را در مورد تکوین پانکراس و مغز کشف کرده اند.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 13:32
یک کنترل فعال شونده با نور برای سلول ها
در صورتی که پزشکان دارای یک ریموت کنترل(کنترل از راه دور) باشند که بتوانند برای هدایت سلول های خود بیماران به زخم و سرعت بخشیدن به فرایند بهبودی استفاده کنند، چه اتفاقی می افتد؟
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 12:25
سلول های iPS در مقایسه با سلول های مزانشیمی مزیت های بیشتری برای درمان های Cell-free دارند
محققین جان هاپکینز گزارش کرده اند که سلول های بالغ بازبرنامه ریزی شده به سلول های بنیادی اولیه موسوم به سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs)، بسته های کوچکی(وزیکول های خارج سلولی) را تولید می کنند که قادر به انتقال پروتئین های احیا کننده یا ترمیم کننده، آنتی بادی ها و سایر ترکیبات درمانی هستند.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 12:00
اساس مولکولی مربوط به عملکرد نامناسب مغز و بدریختی جنینی مربوط به تالیدومید
در اواخر دهه 50 میلادی، تالیدومید به عنوان درمانی برای بیماری هایی از اضطراب گرفته تا بیماری های صبحگاهی تجویز می شد. در اوایل ده 60، محققین دریافتند که دارو دلیل اولیه نواقص بیشماری است که برای جنین قبل از تولد اتفاق می افتد. از جمله این نواقص می توان به رشد نامناسب اندام های حرکتی، ناشنوایی و نابینایی اشاره کرد.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 11:00
روشی برای تولید سلول های بنیادی بالغ برای بیماران مبتلا به بیماری های خطرناک
محققین دانشگاه کویئنزلند برای اولین بار در جهان روشی را برای تولید سلول های بنیادی بالغی که بتوانند اثر قابل توجهی روی زندگی بیماران مبتلا به بیماری های خطرناک داشته باشند، ایجاد کرده اند.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 10:30
استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی برای کمک به قلب آسیب دیده
چربی دور شکم به عنوان یکی از فاکتورهای خطرناک دخیل در حملات قلبی می شناسند. اما در مطالعه ای جدید محققین سعی داشته اند از سلول های بنیادی مشتق از این چربی برای کمک به درمان آسیب های طولانی مدت حملات قلبی استفاده کنند.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 10:00
شناسایی یک بیماری نقص ایمنی جدید
یک بیماری نقص ایمنی جدید که بوسیله یک موتاسیون ژنتیکی جدید رخ می دهد بوسیله محققین دانشگاه کلرادو شناسایی شده است. این کشف می تواند دیدگاه های منحصربفردی را در زمینه زیست شناسی سلولی ارائه دهد.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 09:00
درمانی امیدوار کننده برای بازسازی پریودنتیت لثه
محققین یک رویکرد درمانی بازسازی کننده مبتنی بر سلول و البته ارزان، بی خطر و سریع را برای درمان یکی از شایع ترین بیماری های دندانی انسان موسوم به پریودنتیت طراحی کرده اند.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 08:40
مدل “مینی روده” سه بعدی پاسخ اتوایمن به گلوتن را در بیماری سلیاک منعکس می کند
بدنبال یافتن ابزاری جدید برای تحقیق و یا درمان بیماری سلیاک، محققین در مرکز تحقیقات بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) از ارگانوئیدهای روده ای استفاده کرده اند. این ارگانوئیدها، مدل بافتی مینیاتوری و ساده شده کوچک از روده است که در شرایط آزمایشگاهی تولید می شود.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 08:15
رویکردی جدید برای کشف دارو که می تواند منجر به درمان شخصی اختلالات عصبی روانی شود
محققین روشی را ارائه کرده اند که می تواند به میزان قابل توجهی به تحقیقات در زمینه کشف داروهای جدید و درمان اختلالات ذهنی مانند شیزوفرنی سرعت ببخشد.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 07:43
یافته ای در زمینه ایمنی که می تواند به بهبود سلول درمانی کمک می کند
کشفی که نشان می دهد چگونه سلول های بنیادی در برابر ویروس ها حفاظت می شود، می تواند منجر به ایجاد درمان های پزشکی جدید شود.
پنجشنبه، 26 اردیبهشت 1398 - 16:22
نقش "کلرید لیتیم" و پیوند سلول‌های بنیادی عصبی بر درمان ضایعات نخاعی
پژوهش‌های محققان رویان نشان می‌دهد استفاده از کلرید لیتیم به تنهایی یا همزمان با پیوند سلول‌های بنیادی عصبی بهترین اثر را در ترمیم و بازیابی توان حرکتی مدل‌های دچار ضایعه نخاعی دارد.

چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 13:31