(آرشیو ماه مرداد 1399)
یافته محققین در زمینه نقش کلیدی سلول های آستروسیت
در سال های اخیر به خوبی مشخص شده است که آستروسیت ها نقشی بیش از یک سلول پشتیبان را در مغز فرد بالغ انجام می دهند و در طیف وسیعی از عملکردهای پیچیده و ضروری از جمله ارتباطات عصبی(سیناپس ها) و تنظیم عملکرد مدارهای عصبی نقش مستقیمی را بازی می کنند.
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 - 10:00
بهبود اسکار قرنیه به کمک سلول های بنیادی
قرنیه بافتی شفاف در جلوی چشم است که از چشم محافظت می کند و اجازه ورود نور به چشم را می دهد و 75 درصد متمرکز شدن نور در چشم به عملکرد قرنیه بستگی دارد. اما گاهی به دلایلی ، فرد دچار اسکار قرنیه و درنتیجه تاری دید و در نهایت نابینایی می شود
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 - 09:00
یک دستگاه جدید حفظ اندام برای کاهش مدت زمان انتظار دریافت پیوند
پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل یک سیستم جدید را طراحی کرده اند که شرایط را برای حفظ طولانی مدت اندام ها و انتقال آسان تر و مقرون به صرفه تر آن ها برای پیوند آسان می کند.
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 - 08:00
انتقال اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی برای مقابله با بیماری آلزایمر از طریق بینی
آلزایمر تخریب غیر قابل بازگشت مغز است که منجر به اختلال در یادگیری، شناخت، حافظه، شخصیت و بسیاری از عملکردهای دیگر عصبی و در نهایت مرگ می شود.
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 - 10:00
کپسیدهای مهندسی شده برای انتقال موثر ژن به چشم
یک رویکرد طراحی منطقی منتج به واریته های جدیدی از کپسیدهای ویروسی مرتبط با آدنو(AAV) شده است. این کپسیدها ویژگی ترانسداکشن این کپسیدها در شبکیه و قرنیه موش ها را افزایش داده است.
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 - 09:45
مطالعه بر روی سلول های بنیادی سرطانی با کمک فناوری سلول های بنیادی پرتوان القایی
در مطالعه ای جدید، محققین توانسته اند با قرار دادن سلول های بنیادی طبیعی در معرض شرایط محیطی بدنی و بدون ایجاد موتاسیون ژنتیکی یا وارد کردن یک ژن خارجی آنها را به سلول های بنیادی سرطانی تبدیل کنند.
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 - 09:30
استفاده از سلول های بنیادی برای تولید سیستم عصبی انتریک دارای عملکرد
اخیرا محققین توانسته اند با موفقیت سیستم عصبی گوارشی کاملا دارای عملکردی را با استفاده از سلول های بنیادی و در مدل پیش بالینی تولید کنند.
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 - 09:00
استفاده از ژن درمانی برای مقابله با ناشنوایی
افراد دارای ناشنوایی ناشی از فقدان DFNB9 هستند، عمیقا ناشنوا هستند، زیرا این ژن مسئول کد کردن اتوفرلین است که پروتئینی است که برای انتقال اطلاعات صوتی در سیناپس‌های سلول های حسی شنوایی ضروری است.
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 - 08:45
درمان بیماری گرانولوماتوز مزمن و ابسته به  X(X-CGD) به کمک ژن درمانی
افراد مبتلا به گرانولوماتوز مزمن یا CGD دارای جهش در پنج ژنی هستند که از طریق فوران مواد شیمیایی بوسیله سلول های سفید خونی به آن ها برای مقابله با باکتری ها و قارچ ها کمک می کند. بدون این فوران مواد شیمیایی، بیماران مبتلا به این بیمار مستعد عفونت های باکتریایی و قارچی هستند. عفونت می تواند شدید و تهدید کننده حیات فرد باشد.
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 - 08:15
سلول های بنیادی مشتق از چربی، احتباس گرافت چربی در جراحی زیبایی سینه را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد
نتایج بدست آمده در مطالعه ای که در مجله STEM CELLS Translational Medicine به چاپ رسیده است نشان می دهد که زیبایی و تقویت سینه در بیماران تیمار شده با گرافت های چربی غنی از سلول های بنیادی مشتق از چربی در مقایسه با گرافت های غیر غنی شده به میزان قابل توجهی بهتر است.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 14:00
میکرو روباتی جدید که اجازه درمان درون تنی زخم معده را می دهد
پژوهشگران چینی با ایجاد راهی جدید برای درمان زخم های معدی با استفاده از یک میکرو روبات، مفهوم جدیدی از زیست پرینت درجا و درون تنی برای ترمیم بافت ها در درون بدن ارائه کرده اند.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 13:00
دانشمندان پژوهشگاه كودكان استنلی مان در بیمارستان كودكان شیكاگو كشف كرده اند كه مجموعه¬ای از ژن¬ها با كاهش بیان در افراد مبتلا به سندرم داون ممكن است منجر به ناهنجاری¬های بالینی مانند رشد ضعیف ماهیچه ها و مشکلات دریچه قلب در این جمعیت شوند. اختلال در همین ژن¬ها ممکن است افراد مبتلا به سندرم داون را از ابتلا به تومورهای توپر نیز محافظت کند.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 12:00
استفاده از ارگانوئیدهای برای طراحی شیمی درمانی موثر سرطان های نادر
در پروتکل های شیمی درمانی درون صفاقی هایپرترمیک(HIPEC) مدت زمان دوزیابی شیمی درمانی و دمای پرفیوژن به طور قابل توجهی متنوع است. در پژوهشی جدید در مرکز ارگانوئید ویک فارست(WFORCE)، محققین از ارگانوئیدهای توموری مشتق از بیماران به عنوان پلت فرمی برای شناسایی موثرترین پروتکل پرفیوژن به صورت شخصی استفاده کرده اند.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 11:30
آموزش دادن مدارهای عصبی در اوایل تکوین می تواند پاسخ دهی را بهبود ببخشد
وقتی هدف شکل دهی مدارهای عصبی برای کاربرد در مهندسی بافت و کاربردهای زیست پزشکی است، مطالعه ای جدید یک پارامتر کلیدی را پیشنهاده کرده است: آموزش دادن این مدارها در زمان جوانی!
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 11:00
درمانی هدفمند برای آمفیزم؟ پپتیدهای مهندسی شده کوچک که بافت ریه را در مدل های جانوری حفظ می کنند
زمانی که محققان بیمارستان کودکان بوستون، PR1P را در سلول¬های ریه و مدل¬های موشی آمفیزم آزمایش کردند، دریافتند که می تواند از از تخریب VEGF جلوگیری کند.
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 10:00
صفحه 1 از 10ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه