تاریخ انتشار: یکشنبه 11 تیر 1391
طی 10 سال آینده هر خانواده ایرانی یک بیمار ام اس خواهد داشت

  طی 10 سال آینده هر خانواده ایرانی یک بیمار ام اس خواهد داشت

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با بیان اینکه طی 10 سال آینده در هر خانواده ایرانی یکنفر به ام اس مبتلا خواهد شد، افزود: کمبود ویتامین D می تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، دکتر امیر رضا عظیمی در تشریح یافته های علمی در نهمین کنگره بین المللی ام اس که طی روزهای 11 و 12 آبان ماه امسال در هتل المپیک برگزار می شود، گفت: در این کنگره سعی شده موارد جدید تشخیص بیماری و یافته جدید درمانی  عنوان شود همچنین از گروههایی که تا به حال مانند پرستاری، روانشناسی، توانبخشی، تغذیه و... با بیماری ام اس در ارتباط هستند و از آنها در درمان استفاده نمی شد بهرمند شویم.

وی عنوان کرد: شهرهای تهران و اصفهان بیشترین شیوع ابتلا به این بیماری را دارند ولی به طور قطع این آخرین آمار نیست ولی نتایج بزودی اعلام خواهد شد و طبق این امار پیش بینی می شود که طی 10 سال آینده در هر خانواده ایرانی یکنفر مبتلا به ام اس خواهد بود.

عظیمی افزود: بنابراین وظیفه ما در این است که اطلاع رسانی داشته باشیم و با شناسایی درخواستها کارهای تحقیقاتی در این زمینه را شروع کنیم و با شناسایی علتها بتوانم جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم.

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این گنگره ارتقای سطح علمی متخصصان و هدایت آنها به سوی کارهایی تحقیقاتی است بیان داشت: ما برآن هستیم تا بتوانیم به یک راهنمای عملی برای طبابت در ام اس براساس شرایط کشور برسیم. همچنین در این کنگره  جزئیات چند داروی خواراکی و تزریقی که در مرحله آخر تحقیقات است اطلاع رسانی خواهد شد.

نقش کمبود ویتامین D در ابتلا به بیماری ام اس

به گفته وی، کمبود ویتامین D نیز می تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.

عظیمی افزود: مهمترین مسئله ای که در ابتلا به ام اس احتمال دارد نقش داشته باشد کمبود ویتامین D است و با کارهای تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته 8 درصد بیماران ام اس و اقوام درجه یک آنها کمبود ویتامین D داشته اند.

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران در پایان تاکید کرد: شاید یکی از راههای پیشگیری، جبران کمبود ویتامین D باشد.
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 26 مرداد,1391

امیر اصلان یوسفی

با سلام

آقای عضیمی درجای دیگر فرموده اند:
"دبیرعلمی نهمین كنگره بین المللی ام اس ایران گفت : براساس آخرین آمار در تهران شیوع بیماری ام .اس از 53 تا 55 در 100هزار نفر در سال 2008 به حدود 53 تا 77 در 100 هزارنفر رسیده است .
' امیر رضا عظیمی ' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد كه شیوع بیماری ام اس در ایران با شیب تندی همراه است و در حال حاضر بیشترین آمار مبتلایان مربوط به تهران و اصفهان بوده است . این در حالی است كه این بیماری در شهر اصفهان بیشتر از همه نقاط كشور است .هم اكنون شیوع بیماری ام اس در اصفهان از 77 به 100 نفر در هر 100هزار نفر رسیده است .
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80236038

با محاسبه ریاضی مثلا برای تهران:
از 2008 تا 2012 چهار سال از 53 به 77 یعنی 1.45=77/53 پس در 10 سال:ا
10/4=2.5=> 1.45^2.5=2.54=>2.54*77=196=>100000/196=510
یعنی بعداز 10 سال درتهران از هر 510 نفر یک نفر و نه از هر خانواده. درباره اصفهان هم جالبه که به همین عدد میرسیم

ضمن اینکه بیماری ام اس انواع مختلفی دارد اما متاسفانه در جامعه فقط نوع خاص آن که به فلج دائمی شباهت دارد مشهوراست و بنابراین بیان اینکه "طی 10 سال آینده هر خانواده ایرانی یک بیمار ام اس خواهد داشت " صحیح به نظر نمی رسد
**********************************************************
پاسخ : با تشکر از این همه دقت شما.آنچه اهمیت دارد این است که این بیماری در حال گسترش است و تعداد مبتلایان در حال افزایش است و این مسئولیت جامعه پزشکی را در قبال یافتم راهی برای کنترل و درمان این بیماری افزایش می دهد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه