تاریخ انتشار: یکشنبه 15 آذر 1394
تبریز می‌تواند به قطب پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی کشور تبدیل شود
دبیر ستاد توسعه علوم سلول‌های بنیادی:

  تبریز می‌تواند به قطب پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی کشور تبدیل شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در حوزه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، این استان قابلیت قرار گرفتن در جایگاه قطب پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی کشور را دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر امیرعلی حمیدیه در نشستی که با مسؤولان دانشگاه‌ها و مراکز پزشکی استان آذربایجان شرقی داشت، اظهار کرد: با توجه به تاریخ غنی این استان در اعتلای علم، فرهنگ و پزشکی در کشور و انجام کار تیمی بین دانشکده‌ها و ذینفعان مختلف در تبریز امیدواریم استان آذربایجان شرقی بتواند به عنوان قطب پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی کشور به ایفای نقش مستمر خود بپردازد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تبریز علاوه بر پتانسیل‌های عادی در پزشکی بازساختی بتواند در مورد سلول‌های بنیادی گیاهی و کاربرد سلول‌های بنیادی در کشف و غربالگری داروها نیز مزیت رقابتی به سایر مناطق داشته باشد.

حمیدیه همچنین با اشاره به ساختار جدید این ستاد و توسعه فرایندهای مربوطه، از برگزاری نخستین جشنواره در اردیبهشت ماه 95 و نخستین المپیاد ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطوح دانش‌آموزی و دانشجویی نیز خبر داد.

در ادامه این نشست، محمدرضا رشیدی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تشکیل کارگروه‌های مختلف در حیطه پزشکی بازساختی اشاره و تصریح کرد: علاوه بر کارگروه‌های پایه از قبیل بیومواد، مهندسی بافت، سلول‌های بنیادی و دارو و سلول درمانی ایمنی، کارگروه‌های بالینی متعددی از قبیل قلب و عروق، اعصاب و پوست نیز تشکیل شده و در استان با همکاری تمامی دانشگاه‌ها تمامی مراحل مورد نیاز از ابتدا تا انتهای کار با همکاری تیمی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به پتانسیل بالای استان در زمینه سلول‌های بنیادی گیاهی نیز اشاره کرد و گفت: نامه‌ای به امضای نمایندگان چهار دانشگاه و مرکز استان تنظیم شده تا تقاضای تخصیص قطب سلول‌های بنیادی گیاهی را جهت برنامه‌ریزی کنسرسیومی ارائه کنند.

رشیدی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این استان اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های بسیار شرکت‌های دانش بنیان، محصولات مبتنی بر پزشکی بازساختی نیز به تولید رسیده است.

علی جهانگیری، معاون فناوری استانداری و مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ارس نیز توضیحاتی مبنی بر اهمیت منطقه ارس ارائه و اظهار کرد: چندی پیش جشنواره باشکوهی در حیطه پژوهش و فناوری در منطقه ارس برگزار شد که حجم انبوه استقبال نشانگر ظرفیت بالای استان است.

همچنین، سعید شبستری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تبریز با تاکید بر اهمیت منطقه و قابلیت‌های استان در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح پروژه انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان باشیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه