تاریخ انتشار: دوشنبه 28 تیر 1395
کنترل نابینایی قرنیه تا 2030: مناظره ای با دکتر پاروین واداوالی(1)

  کنترل نابینایی قرنیه تا 2030: مناظره ای با دکتر پاروین واداوالی(1)

نابینایی قرنیه دومین دلیل شایع نابینایی در بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته است. به طور کلی نابینایی دو جانبه قرنیه بیشتر از 4.9 میلیون نفر را مبتلا کرده است و به نظر می رسد 12 درصد از 39 میلیون نابینایی ناشی از این عارضه باشد. از طرفی آمار نشان می دهد که بیش از 98 درصد این نابینایی های مربوط به قرنیه، در خارج از کشورهای توسعه یافته صورت گرفته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مناظره ای که با دکتر پاروین واداوالی صورت گرفته است وی به تعدادی از سلول های رایج در مورد این بیماری پاسخ داده است.

چگونه می توان از نابینایی قرنیه پیشگیری کرد؟

تراخم ، کدورت قرنیه  به همراه شرایطی مانند عفونت های قرنیه ای، کمبود ویتامین A‌و تروما می توانند از دلایل عمده نابینایی قرنیه باشند. علاوه بر استراتژی های پیشگیرانه، پیوند قرنیه اولین گزینه ای است که بسیاری از بیماران به آن فکر می کنند. استراتژی های پیشگیرانه شامل تغییرات محیط زیست، آنتی بیوتیک پروفیلاکسی و مکمل های غذایی‌است. با این وجود آموزش و تمرین جراحان چشم نیز می تواند استراتژی درمانی و موثری را برای بهبود بیماران ارائه کند.

چرا آموزش در کنترل نابینایی قرنیه مهم است؟

آموزش در کنترل نابینایی قرنیه، شامل آموزش خدمات دهندگان این زمینه و خود بیماران در سطوح مختلف می باشد. آموزش و پرورش عمومی روی پیش گیری و مداخلات اولیه تمرکز کرده است تا شرایط را برای درمان این مشکل چشمی فراهم کند. در این میان آموزش متخصصین، چشم پزشکان، تکنسین ها، پرستاران و کارکنان ذخیره کننده سلول های چشمی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تمرین و آموزش مناسب نه تنها منجر به این می شود که مراقبت های قرنیه در روستایی ترین مناطق دنیا نیز صورت گرفته و این بیماری به صورت کنترل شده در آید.

چالش عمده در مبارزه با این بیماری چیست؟

چالش ها در چندین سطح وجود دارد اما سه چالش اصلی شامل قابلیت دسترسی به مراقبت های با کیفیت قرنیه، در دسترس بودن بافت قرنیه اهدایی و عدم متخصصین قرنیه آموزش دیده به اندازه کافی است.

ایا شما فکر می کنید که تا سال 2030 این عارضه قابل درمان خواهد بود؟

در مورد بینایی، زمان بندی درمان مشکلات قرنیه تا 2030 امری دست یافتنی است اما شاید این امر برای همه مشکلات قرنیه امکان پذیری نیست. با توجه به بیماری قرنیه، فوکوس محققین بویژه در انستیتو قرنیه Tej Kohli غالبا روی کنترل نابینایی قرنیه است.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه