تاریخ انتشار: شنبه 11 دی 1395
تست بالینی ابزاری که زخم ها را با به کار بردن امواج اولتراسوند بهبود می بخشد

  تست بالینی ابزاری که زخم ها را با به کار بردن امواج اولتراسوند بهبود می بخشد

محققین دانشگاه درکسل گامی دیگر به ارائه یک درمان جدید برای میلیون ها بیماری که از زخم های مزمن و زخم هایی که به آهستگی بهبود می یابند رنج می برند، نزدیک شده اند. این درمان، از یک دستگاه اولتراسوند با فرکانس کم بهره می برد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، انستیتو ملی سلامت(NIH) بودجه ای 3 میلیون دلاری را در اختیار تیمی از محققین در دانشگاه درکسل قرار داده است تا یک ابزار درمانی را ظرف پنج سال آينده روی 120 بیمار تست کنند. این دستگاه با مونیتور کردن تشخیصی جریان خون در بافت زخم، به محققین کمک خواهد کرد که تعیین کنند چگونه مواد غذایی و التهاب روی بسته شدن زخم اثر می گذارد و بدین ترتیب فرایندهای ترمیمی زخم را به نحو مطلوب تری تسریع کنند.

زخم های مزمنی مانند زخم های ونوس یا زخم های دیابتی و ... بیش از 6 میلیون بیمار را در آمریکا درگیر کرده است و متاسفانه ماه ها یا سال ها طول می کشد که درمان شوند. به دلیل شیوع بالای این زخم ها، هزینه اقتصادی قابل توجهی صرف این مشکل می شود(در کشوری مانند‌ آمریکا 20 میلیون دلار).

مهندسی زیست پزشکی و پزشکان درکسل راه حل ایده آلی را پیشنهاد کرده اند که شامل استفاده از یک ابزار ارزان قیمت و قابل حمل است که می تواند آسیب ها و زخم هایی که به آهستگی ترمیم می شوند را سرعت ببخشند و به اندازه کافی برای استفاده(حتی در منزل) ایمن هستند.

این ابزار با فرستادن امواج صوتی اولترا سوند با فرکانس کم(20 کیلوهرتز) به طور مستقیم به زخم های مزمن می تواند شرایط بهبودی را فراهم کند. در حالی که پتانسیل ترمیم کنندگی اولتراسوند برای کاهش تورم در آسیب ها به خوبی شناخته شده است، سطوح با انرژی بالا برای درمان بافت های آسیب دیده در طولانی مدت بهینه نیست. این دستگاه که بوسیله دکتر لوین و همکارانش در درکسل طراحی شده است، سطوحی از انرژی را به کار می برد که از واحدهای مورد استفاده در مونیتور کردن بارداری کم انرژی تر است. در حال حاضر محققین با بکار بردن این دستگاه برای تعداد محدودی از بیماران متوجه شده اند که این دستگاه با بهبود خونرسانی و اکسیژن رسانی به بافت آسیب دیده فرایند ترمیم را تسریع می کند. با کامل شدن فرایند طراحی این دستگاه، محققین امیدوارند بزودی از آن در قالب ژل، تگادرم و یا چسب های پزشکی برای درمان استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه