تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 خرداد 1396
ایجاد یک نرم افزار آن لاین برای کمک به هدفمند سازی مطالعات جهانی برای درمان لوکمیا

  ایجاد یک نرم افزار آن لاین برای کمک به هدفمند سازی مطالعات جهانی برای درمان لوکمیا

یافتن یک درمان برای نوعی نادر از سرطان خون می تواند با استفاده از یک پلت فرم جدید که به محققین اجازه می دهد به داده های مربوط به نمونه های بیماران مختلف در آزمایشگاه مختلف در سراسر دنیا دسترسی داشته باشند، تسریع شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، LEUKomics که بوسیله محققین دانشگاه های گلاسکو و ملبورن طراحی شده است یک پایگاه داده جامع مربوط به بیش از 100 نمونه لوکمیای میلوئید مزمن است که  به طور آزاد و رایگان در اختیار محققین قرار گرفته است و آن ها می توانند از آن استفاده کنند یا آن را به اشتراک بگذارند.

علایم لوکمیای میلوئید مزمن اغلب شامل خستگی شدید و کاهش وزن است. هرچند این بیماری تکوین آهسته ای دارد ولی می تواند پیشرفت کرده و در نهایت برای فرد کشنده باشد. برخلاف بسیاری از سرطان ها، یک موتاسیون ژنتیکی ساده دلیل این بیماری است. این اشتباه در مراحل اولیه تکوینی نوعی از سلول های سفید خونی موسوم به سلول های میلوئیدی رخ می دهد.

محققین امیدوارند که LEUKomics در ک و دانسته های محققین و پزشکان در مورد لوکمیای میلوئید مزمن را افزایش دهد و منجر به داروهای هدفمند جدید و در نهایت درمان قطعی شود. این وب سایت به عنوان بخشی از پایگاه داده سلول های بنیادی Stemformatics بنا نهاده شده است که بودجه و سرمایه آن از طریق خیریه Bloodwise و بنیاد سرطان اسکاتلند تامین می شود.

داروهایی که در حال حاضر استفاده می شوند مهارکننده های تیروزین کینازی(TKIs) نام دارند که برای هدف قرار دادن موتاسیون های ژنتیکی عامل لوکمیای میلوئید مزمن طراحی شده اند. یکی از اهداف این پایگاه داده، رسیدن به درمان هایی است که بتوانند سلول های بنیادی لوکمیایی که از دست TKIها فرار می کنند را هدف قرار دهند و منجر به یک درمان قطعی شوند. به این منظور آن ها با استفاده از این پایگاه داده می توانند به اطلاعات زیادی در مورد ژن ها فعال در سلول های بنیادی لوکمیایی دست یابند. با افزایش تعداد و اندازه نمونه هایی که اطلاعات آن ها در این پایگاه موجود است، محققین این قدرت را بدست خواهند آورد که تغییرات بیشتری را در بیولوژی سلول های بنیادی لوکمیایی شناسایی کنند و در نتیجه بر مبنای آن ها راهکار درمانی مناسبی را ارائه کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه