تاریخ انتشار: دوشنبه 26 تیر 1396
اهدای گرانت سلول های بنیادی به ثبت اختراع های کلیدی در زمینه بیماری های کبدی

  اهدای گرانت سلول های بنیادی به ثبت اختراع های کلیدی در زمینه بیماری های کبدی

یک کمپانی آمریکایی در کالیفرنیا به تازگی اعلام کرده است که دفتر ثبت اختراعات و علامت های تجاری ایالات متحده(USPTO) گرانتی را برای یک ثبت اختراع در نظر گرفته است که در واقع روشی برای تولید جمعیت های خالص اندودرم قطعی(definitive endoderm) یا سلول های پیش ساز برای کبد و سلول های پانکراسی از سلول های بنیادی پرتوان انسانی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، این ثبت اختراع عنصری کلیدی در برنامه های مربوط به بیماری های متابولیک کبدی است و به کمپانی مذکور اجازه می دهد که مقادیر کافی از سلول های پیش ساز را به صورتی موثر و مقرون به صرفه تولید کند. این ثبت اختراع با شماره(8268621) محصولی دیگر به نمونه کارهای مربوط به فن آوری های اختصاصی این کمپانی می افزاید که مربوط به ایجاد درمان های بالقوه برای بیماری های لاعلاج با استفاده از سلول های بنیادی پارتنوژنیک(hpSC) است.

سلول های بنیادی پارتنوژنز کننده انسانی، سلول های بنیادی پرتوان منحصربفردی هستند که هزینه های مربوط به کارهای سلول درمانی و مطالعات سلولی را کاهش می دهند و با مشکلات اخلاقی مربوط به استفاده از سلول های بنیادی جنینی نیز همراه نیستند. درکنار هدف فعلی کمپانی در زمینه بیماری های کبدی، این روش خلاقانه جدید می تواند به عنوان مسیری برای ایجاد سلول های پانکراسی و اندوکراینی استفاده شود که می توانند در مطالعات آینده دیابت و اختلالات متابولیکی استفاده شوند. در حال حاضر، ISCO بزرگ ترین مجموعه hpSCها را دارد  شامل رده های سلولی هستند که از نظر ایمنی سازگار هستند و می توانند بسیاری از مشکلات مربوط به رد پیوند را حل کنند. در حال حاضر هدف اصلی این کمپانی استفاده از این سلول ها برای درمان بیماری پارکینسون، بیماری های وراثتی/ متابولیکی کبد و نابینایی مربوط به قرنیه است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه