تاریخ انتشار: یکشنبه 15 مرداد 1396
اثر آپنه خواب روی سلامتی فرد

  اثر آپنه خواب روی سلامتی فرد

محققین به دلیل این که آپنه خواب موجب افزایش احتمال بیماری های قلبی عروقی و بیماری های عصبی تخریب کننده می شود، نگران سلامتی افراد هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، شمار افرادی که دچار آپنه خواب انسدادی هستند، روز به روز در حال افزایش است. این اختلال منجر به این می شود که فرد گاها در خواب دچار وقفه کوتاه مدتی در تنفس شود. بیش از صد میلیون نفر در سراسر دنیا به این اختلال مبتلا هستند و در 80تا 90 درصد اوقات، این عارضه تشخیص داده نمی شود. چاقی و سن بالا را یکی از دلایل این بیماری می دانند.

محققین دانشگاه Coimbra براین باورند که با درمان یا متوقف کردن پیشرفت آپنه خواب انسدادی، نه تنها می توان بر کیفیت زندگی افراد افزود بلکه می توان مشکلات مربوط به پیری را نیز به تاخیر انداخت. آپنه خواب می تواند افراد را در سنین، جنس های مختلف و اشکال بدنی مختلف تحت تاثیر قرار می دهد و این امر برای افراد سیگاری، پیر و زنان یائسه بیشتر اتفاق می افتد. این افراد گاها ناچار به کشیدن خرناس بلندی می شوند که با خروپف کردن اشتباه گرفته می شود و بدین طریق اختناق تنفسی ناشی از تنگ شدن مجاری هوایی شان را برطرف می کنند. کاهش اکسیژن برای مغز موجب هوشیار شدن مغز برای جبران کردن و طبیعی سازی سطح اکسیژن خون می شود. این دوره می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد و ممکن است در مدت یک دقیقه فرد بیش از 30 بار با این مشکل روبرو شود.

در این مطالعه محققین نشان داده اند که آپنه خواب می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند که منجر به کاهش کیفیت خواب می شود و در نتیجه فرد دچار خستگی های روزانه، سردردهای صبحگاهی و مشکلات مربوط به حافظه و تمرکز می شود. گام بعدی در درک آپنه خواب شناسایی انواع مختلف آن می باشد که حاصل از مکانیسم های پاتوفیزیولوژیک مختلفی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه