تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 بهمن 1396
کارآزمایی بالینی با استفاده از سلول های بنیادی برای درمان نواقص قلبی نادر مادرزادی

  کارآزمایی بالینی با استفاده از سلول های بنیادی برای درمان نواقص قلبی نادر مادرزادی

بیمارستان کودکان لس آنجلس(CHILA) اعلام کرده است که اولین کارآزمایی بالینی را با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای به تاخیر انداختن و حتی مهار نارسایی قلبی در کودکانی که با نقص قلبی مادرزادی به دنیا می آیند و منجر به داشتن یک قلب نصف و نیمه برای آن ها می شود، در دست انجام دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، فاز یک این مطالعه بخشی از یک همکاری بین چندین مرکز تحقیقاتی است که قصد دارند وضعیت کودکان مبتلا به سندرم هیپوپلاستیک قلب چپ(HLHS) را بهبود ببخشند. این سندرم، یک نقص قلبی مادرزادی است که در آن بطن چپ شدیدا تکوین نیافته است.

ووگان استارنز، مدیر اجرایی انستیتو قلب CHILA در این زمینه می گوید: " این باعث افتخار ماست که بخشی از گروهی باشیم که در حال تحقیق در این زمینه هستند و به عنوان یک مرکز پیشگام در زمینه بیماری های قلبی ما در خط مقدم تلاش برای یافتن درمانی موثر برای HLHS به عنوان یک مشکل خطرناک حضور خواهیم داشت".

در HLHS، بطن چپ قلب قادر به پمپ کردن خون غنی از اکسیژنی که از ریه ها می آید به سایر نقاط بدن نیست. بدون انجام جراحی، این بیماری کشنده است و متاسفانه کودکان ناچارند که در سه سال اول زندگی شان سه بار متحمل جراجی شوند تا بطن راست قلب شان به عنوان پمپ کننده اصلی عمل کند و جریان خون را بهبود ببخشد.

در این مطالعه که در نوع خود اولین محسوب می شود، محققین از ترکیب تکنیک های جراحی و طب بازساختی استفاده خواهند کرد. در این مطالعه، در زمان زایمان خون بند ناف کودکانی که قرار است در این مطالعه شرکت داده شوند جمع آوری شده و به کلینیک مایو فرستاده می شوند تا سلول های بنیادی آن ها جداسازی شود. ظرف چند ساعت بعد از تولد، کودک به CHILA فرستاده می شود و اولین جراحی را دو تا پنج روز بعد متحمل می شود. دومین جراحی قلب باز حدود شش ماهگی انجام می گیرد و سلول های بنیادی خود نوزاد به قلب وی تزریق می شوند. فرضیه موجود این است که طی یک سال اول عمر وی که بسیار حیاتی است، سلول های بنیادی، عضلات قلبی که هنوز توانایی تکثیر شدن دارند را تحریک می کنند. در سه سالگی کودک متحمل سومین جراحی می شود. همه کودکان این مطالعه طی مدتی طولانی تحت نظر خواهند بود و علایم و معیارهای لازم برای ارزیابی عملکرد قلبی آن ها ثبت خواهد شد. محققین امیدوارند که طی روند این مطالعه بتوانند بیش از 20 کودک را مورد سلول درمانی با سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف قرار دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه