تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مرداد 1397
افزایش امید به درمان ALS با استفاده از سلول های بنیادی

  افزایش امید به درمان ALS با استفاده از سلول های بنیادی

درمان بیماران مبتلا به بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) به عنوان یک بیماری عصبی لاعلاج می تواند به کمک سلول های بنیادی محقق شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، نیکولاس ماراجاکیس و همکارانش در دانشگاه جان هاپکینز توانسته اند با موفقیت از سلول های بنیادی برای درمان موش مدل شده برای بیماری ALS استفاده کنند. در این مطالعه آن ها سلول های پیش ساز موسوم به آستروسیت را به این موش های مبتلا به ALS پیوند کردند و مشاهده کردند که این سلول های عملکرد حمایتی برای نورون ها داشتند و منجر به بقای طولانی مدت این موش ها شدند.

بیماری ALS ناشی از تخریب نورون های حرکتی است که دستورهای حرکتی را به عضلات می رساند. این مطالعه نیز نشان داده است که آستروسیت ها به عنوان یکی از اعضای خانواده سلول های گلیالی می تواند با این بیماری مقابله کند. همان طور که گفته شد که هر چند این سلول ها منجر به بهبودی کامل جانور مبتلا به ALS نشدند اما بقای آن ها را به طور قابل توجهی افزایش دادند. این اثرات سودمند نیازمند یک پروتئین انتقالی خاص در آستروسیت های پیش ساز است که می تواند نوروترانسمیتر گلوتامات اضافی را بردارد. گلوتامات در ایجاد ALS دخیل است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه