تاریخ انتشار: دوشنبه 05 آذر 1397
یافتن سلول های مغزی و عضلانی درون ارگانوئیدهای کلیوی

  یافتن سلول های مغزی و عضلانی درون ارگانوئیدهای کلیوی

محققین دانشگاه واشنگتن وجود سلول های خاصی را درون ارگانوئیدهای کلیوی شناسایی کرده اند. این سلول ها که آن ها را به عنوان سلول های مغزی و عضلانی شناسایی کرده اند، 10 تا 20 درصد سلول های سازنده ارگانوئید را تشکیل می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، ارگانوئیدها، کشت های سلولی سه بعدی هستند که با قرار دادن سلول های بنیادی در یک محیط صحیح به طور خود بخود سازماندهی می شوند تا یک اندام واقعی را شبیه سازی کنند. ارگانوئیدها می توانند برای مدل سازی طیف وسیعی از بافت های انسانی از جمله کلیه و ریه استفاده شوند و به محققین اجازه مطالعه چنین بافت های بدون نیاز به مدل های جانوری را می دهند. محققین امیدوارند روزی از ارگانوئیدها در ترمیم آسیب های بافتی، مدل سازی بیماری ها و غربالگری های دارویی استفاده کنند.

محققین دانشگاه واشنگتن بر این باورند که در تولید ارگانوئیدهای کلیوی، وجود سلول هایی که دلخواه نیستند نشان می دهد که روش هایی که برای تمایز سلول های بنیادی به سلول های کلیوی استفاده می شوند باید بهینه سازی شوند. محققین راه حل ساده ای را کشف کرده اند که می تواند موجب تخصصی تر شدن فرایند تمایز شود و این شامل مهار رشد سلول های نامناسب است. در این مطالعه محققین نشان دادند که در تمایز سلول های بنیادی جنینی یا سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) به سلول های کلیوی، 10 تا 20 درصد سلول ها به سرنوشت عضلانی و مغزی تمایز می یابند. راه حل ارائه شده برای جلوگیری از تولید سلول های ناخواسته، مهار سیگنال های نامناسبی است که منجر به تمایز سلول های بنیادی به این سلول ها می شوند. محققین می گویند که مهار این سیگنال ها موجب افزایش کارایی بیش از 90 درصدی فرایند تمایز می شود. تولید ارگانوئیدهای کلیوی می تواند مشکلات مربوط به عدم تطابق مدل های جانوری با فیزیولوژی و آناتومی انسان را مرتفع سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه