تاریخ انتشار: شنبه 04 مرداد 1399
روش تصویربرداری سه بعدی جدید مورد استفاده برای نمونه های توموری، برای مطالعه COVID-19

  روش تصویربرداری سه بعدی جدید مورد استفاده برای نمونه های توموری، برای مطالعه COVID-19

محققین در انستیتو کارولینسکای سوئد روش جدیدی را برای آنالیز نمونه های سالم توموری به صورت سه بعدی و در سطح مولکولی ارائه کرده اند و با توجه به شرایط موجود آن ها قصد دارند که از این رویکرد برای مطالعه نمونه های بافتی بیماران مبتلا به COVID-19 استفاده کنند به این امید که اطلاعات جدیدی را در مورد نحوه ورود ویروس کرونا به اندام های مختلف بدست آورند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سرطان زمانی ایجاد می شود که مکانیسم های مولکولی حیاتی سلول به درستی عمل نمی کنند. برای درک بهتر این فرایندهای پاتولوژیک، محققین نیاز به مطالعه فرایندهایی درون سلولی در سطح RNA و پروتئین دارند.

در این مطالعه محققین از تکنیک تصویربرداری جدیدی که در تحقیقات پایه استفاده می شود برای مطالعه بافت کامل و دست نخورده تومور انسانی استفاده کردند. این تکنیک شامل شفاف سازی بافت، رنگ آمیزی RNAها و پروتئین های مختلف و در ادامه تصویربرداری بافت به صورت سه بعدی با استفاده از میکروسکوپ نور-صفحه(light-sheet) است. با استفاده از این تکنیک می توان دریافت که در کجاهای تومور مقادیر غیر طبیعی RNA یا پروتئین تجمع پیدا کرده است. این روش که DIFCO نام دارد، مطالعه مکانیسم های مربوط به سرطان را تسهیل می سازد و تشخیص دقیق تر نمونه های بافتی بیماران سرطانی را مقدور می سازد.

با توجه به این قابلیت های DIFCO، محققین قصد دارند که از آن برای مطالعه نمون های بافتی بیماران مبتلا به COVID-19 نیز استفاده کنند. آنالیزهای PCR برای تشخیص RNA ویروس کرونا، شایع ترین و قابل اتکاترین روش تشخیصی ابتلا به کرونا است اما محققین امیدوارند که DIFCO بتواند آن ها را قادر به تشخیص دقیق فرایندهایی بسازد که به موجب آن ها ویروس به اندام ها وارد می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه