تاریخ انتشار: شنبه 10 خرداد 1393
گرافت های پوستی از خوک های با تغییرات ژنتیکی ممکن است جایگزینی برای درمان سوختگی باشند

  گرافت های پوستی از خوک های با تغییرات ژنتیکی ممکن است جایگزینی برای درمان سوختگی باشند

یک نژاد اصلاح شده خوک که فاقد مولکول مسئول رد پیوند(آلفا1و3 گالاکتوز) خوک به پریمات ها است، می تواند منبعی برای پیوندهای پوستی در بیمارانی باشد که شدیدا دچار سوختگی شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین بیمارستان ماساچوست گزارش کرده اند که پیوندهای پوستی از خوک هایی که فاقد مولکول قندی گالاکتوز هستند می تواند در پوشاندن آسیب های ناشی از سوختگی در بابون ها موثر باشد.

این مطالعه جالب نشان می دهد که این پیوندهای پوست خوک ناک اوت شده برای GalT می توانند برای مدیریت کردن سوختگی مفید باشند.

این محققین می گویند که ما با جدیت به دنبال تولید این گرافت ها با درجه بالینی هستیم و امیدواریم به زودی مطالعات بالینی را در این زمینه آغاز کنیم.

جزء اصلی درمان در سوختگی های بزرگ که در آن ها بیش از 30 درصد سطح بدن سوخته است برداشتن پوست آسیب دیده و پوشاندن محل سوختگی است که در این فرایند عمدتا از پوست خود فرد بیمار استفاده می شود. از آن جایی که پوست کافی برای این منظور در دسترس نیست استفاده از  پوست های اهدا شده را به عنوان یک گزینه معرفی می کند که آن هم به دلیل کمبود منابع ،گران بودن و امکان انتقال بیماری و در نهایت خطر رد پیوند با مشکلاتی روبرو است.

این مطالعه جدید با این هدف طراحی شد که ببینند آیا یک منبع از پیش موجود می تواند به دنبال برداشتن پوست آسیب دیده، برای حفاظت ناحیه سوختگی گزینه مناسبی باشد یا خیر. دکتر Sachs بیش از 30 سال است که در زمینه  راه های پیوند بافت یا اندام جانوری به انسان مطالعه می کند. دکتر Sachs  و همکاران نژادی از خوک های مینیاتوری را تولید کرده اند که اندام های آن از نظر اندازه شبیه انسان بالغ است.

از آن جایی که اندام های این خوک ها زمان پیوند به پریمات ها به دلیل وجودGal(آلفا1و3 گالاکتوز) سریعا رد می شوند، این محققین هر دو نسخه ژن کد کننده GalT (گالاکتوزیل ترانسفراز) را ناک اوت کردند. این آنزیم مسئول قرار دادن مولکول Gal روی سطح سلولی است.

زمانی که این محققین پوست این خوک های فاقد Gal را برای پوشاندن آسیب های سوختگی پشت بابون ها استفاده کردند، این پیوندهاچسبید و ظرف مدت 4 روز بعد از پیوند ایجاد سیستم عروقی کرد. نشانه های رد پیوند در روز 10 مشاهده شد و در روز 12 رد کامل پیوند صورت گرفت. در این حالت محققین برای پیوند دوم از پوست خود بابون ها استفاده کردند و مشاهده کردند که این پیوند هم 12 روز حفظ شد در حالی که استفاده از پوست خوک برای پیوند دوم سریعا با رد پیوند مواجه شد.

این نتایج نشان داد که می توان جایگزینی برای پوشاندن سوختگی در مراحل اولیه ترمیم ارائه داد که این مسئله شانس موفقیت پیوند اصلی را بالا می برد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه