(آرشیو ماه بهمن 1390)
شناسایی فهرست کاملی از تغییرات ژنی مرتبط با بیماری
فهرست کاملی از تغییرات ژنتیکی که سبب غیر فعال شدن ژن های انسانی می شود توسط گروهی از محققین موسسه ولکام تراست ارائه شده است.
دوشنبه، 01 اسفند 1390 - 12:23
شناسایی ساختار پروتئین سرکوبگر توموری در سرطان کولورکتال
پروتئين سرکوب کننده توموربه نام  adenomatous polyposis coli  (APC) فاکتورخطرناک ژنتیکی اصلی برای سرطان کولورکتال است.
یکشنبه، 30 بهمن 1390 - 16:14
داروهای آلزایمر ممکن است عوارض جانبی نامطلوب داشته باشند
پژوهشگران معتقدند: اگر آکسون ها به سیستم بویایی به درستی هدایت نشوند، به احتمال زیاد مشکلی در مغز و سیستم عصبی وجود دارد.
یکشنبه، 30 بهمن 1390 - 16:02
پیوند سلول های بنیادی در بزرگسالان مبتلابه تالاسمی توصیه نمی شود
رییس درمانگاه تالاسمی بزرگسالان ظفر گفت: امروزه به خاطر درمان های خوب و پیشرفته در درمان تالاسمی، این افراد هم می توانند زندگی عادی و طبیعی خود را داشته باشند.
یکشنبه، 30 بهمن 1390 - 14:39
اکتشافات جدید درباره الگوی مهاجرت سلولی در مهندسی بافت
محققان دریافتند سلول ها توانایی تشخیص  تقارن راست یا چپ  بودن وهمچنین کنترل وسازمان دهی در پاسخ به تغییرات مکانیکی سطحی را زمانی که با آنها روبرو می شوند، دارا هستند.
یکشنبه، 30 بهمن 1390 - 09:25
چهار داروی جدید مقابله با سرطان پروستات را تغییر می دهد
پس ازگذشت یک دهه ، چهار داروهای جدید می تواند به جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات که نوعی بیماری مزمن است کمک کند.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 14:53
نقص DNA میتوکندری عامل ناشنوایی ارثی
دانشمندان دانشگاه Yale مسیر مولکولی راکه سبب ناشنوایی ارثی می شود کشف کردند. به نظر می رسد جهش های DNA درمیتوکندری آبشار سیگنالینگی را آغاز کند، که سبب مرگ برنامه ریزی شده سلول می شود.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 14:48
Oct4 مصنوعی پروتئینی موثر در تبدیل ژن ها به سلول های بنیادی پرتوان می باشد
دانشمندان روشی را برای تولید و حفظ سلول های بنیادی با تقویت اثر یک پروتئین ضروری (Oct4) کشف کردند.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 14:36
ساختار خاص زمين در بروز بسيارى از سرطان‌ها و بيمارى‌هاى ژنتيکى موثر است
وزراى صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکى به استفاده از دستاوردهاى سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات ‌معدنى کشور به منظور شناخت بيمارى‌هاى با منشا زمين‌شناسى تاکيد کردند.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 09:03
مکانیسم دفاعی جدیدی در برابر ویروس ها و سرطان شناسایی شد
گروهی از دانشمندان مرکز تحقیقات روماتیسم برلین و دانشگاه ژنو مکانیزم جدیدی از چگونگی مقابله سیستم دفاعی بدن ما در مواجه با مهاجمان ویروسی کشف کردند. بهره برداری از این مکانیسم در تولید واکسن امید تازه ای برای پیشگیری و درمان بهتر بیماری های عفونی و سرطان ارائه می دهد.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 08:51
سن پدر و مادر در ابتلاي فرزندان به اوتيسم موثر است
روانپزشكان آمريكايي تاكيد كردند بالا بودن سن هر دوي والدين در زمان بچه‌دار شدن با افزايش احتمال ابتلاي كودك به اوتيسم توام است.
شنبه، 29 بهمن 1390 - 08:37
کمک به تحقیقات با استفاده ازمدل آزمایشگاهی بیماری آلزایمر
شیوه جدیدی برای مطالعه بیماری آلزایمر در آزمایشگاه توسط دانشمندان در ولکام تراست و موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا در کمبریج در حال توسعه است که به محققان کمک خواهد کرد به وضوح نحوه پیشرفت بیماری را درزندگی واقعی ببینند.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 14:04
روشی جدید برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی
تحقیقات جدیدی به منظورهدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی که تصور می شود مسئول مقاومت به درمان وعود بیماری است صورت گرفته است. این مطالعه، که درمجله Cancer Cell منتشر شده است، بینش جدیدی را نسبت به مکانیسم های مرتبط با بقای سلول های بنیادی سرطانی خون و شناسایی هدف های درمانی بالقوه فراهم می کند.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 13:57
رده جدیدی از سلول بنیادی درNIH به ثبت رسید
دانشگاه میشیگان اعلام کرد یک رده از سلول های بنیادی جنینی انسانی را درفهرست موسسه ملی بهداشت (NIH) ایالات متحده به عنوان بخشی از یک تلاش مستمر به منظور توسعه درمان بیماری های تهدید کننده حیات ثبت کرده است.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 08:56
نتایج تحقیق در گورخرماهی کلید ی برای ترمیم بیماری های جدی چشم
محققان دانشگاه میشیگان مکانیسم هایی را مورد بررسی قرار دادند که قادر به ترمیم شبکیه آسیب دیده گورخرماهی پس ازآسیب هستند این استراتژی های جدید یک روز درانسان نیز قابل انجام است و به پزشکان در کاهش سرعت و یا تغییر شرایط بیماریهایی مانند انحطاط ماکولا و گلوکوم کمک خواهد کرد.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 08:53