(آرشیو ماه آبان 1396)
برنامه کامپیوتری که راهی را برای استفاده جدید از داروهای قدیمی پیشنهاد می دهد
محققین در مرکز جامع سرطان Case Western Reserve برنامه ای کامپیوتری را برای یافتن نشانه های جدید برای داروهای قدیمی ارائه کرده است. این برنامه کامپیوتری که DrugPredict نام دارد بر مبنای داده های موجود در مورد داروهای مورد تایید FDA طراحی شده است و کارایی بالقوه داروها را پیش بینی می کند.
چهارشنبه، 01 آذر 1396 - 15:00
FDA به دنبال سرعت بخشیدن به علم مهندسی بافت
استفاده از سلول های بنیادی برای تولید بافت های قلبی یا سایر بافت های بدنی جدید، تا چندی پیش بیشتر شبیه یک رویا بود اما طب بازساختی در سال های اخیر به یک واقعیت تبدیل شده است و سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) نیز نگاه ویژه ای به آن دارد.
چهارشنبه، 01 آذر 1396 - 14:00
موفقیت در اصلاح جهش ژنی سلول های بنیادی نوید بخش درمان بیماری های تنفسی
برای اولین بار، محققان راهی را برای تبدیل سلول های بنیادی چندتوان به نوع خاصی از سلول های ریه ی بالغ به نام سلول های اپی تلیالی آلوئولار نوع دو (AEC2s) یافتند؛ تا با اصلاح عملکرد ژنی که در این سلول ها عملکرد طبیعی خود را از دست داده است و عامل بیماری زجر تنفسی در نوزادان شده است به درمان این بیماری کمک کنند.
چهارشنبه، 01 آذر 1396 - 10:30
تولید سازه های شبه بافت قلبی سه بعدی و مناسب برای پیوند
تولید سازه های شبه بافت قلبی، چسب زخم موثر و مناسبی را برای ترمیم انفارکته های میوکاردی ارائه می کند.
چهارشنبه، 01 آذر 1396 - 10:00
افزایش دفعات اهداء خون عوارض جانبی مهمی ندارد
بر اساس مطالعه ای در انگلستان
اهداء خون با فاصله های زمانی 8 هفته در مردان و 12 هفته در زنان اثر خاصی بر کیفیت زندگی آن ها نخواهد داشت اما با این عمل می توان به افزایش ذخایر خونی کمک نمود.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1396 - 11:06
ارتباط پروتئین های ناهماهنگ در سلول های پیش ساز با بیماری های مغزی
دانشمندان موسسه سالک کشف کردند که تعامل بین دو پروتئین کلیدی، تولید سلولهای بوجود آورنده ی نورون را تنظیم و نگهداری می کند. در مطالعه ی مذکور دلیل اثربخشی این سلول ها و نورون ها در بیماری های مغزی پرداخته شده است. بیماری هایی همچون شیزوفرنی، افسردگی و آلزایمر همگی دارای پایه ی سلولی می باشند در نتیجه لازم است چگونگی رشد سلول های مغزی و این که چه عواملی باعث بقای آن ها و یا عامل پیری آن ها می شود را دریافت.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1396 - 10:30
القا بیولوژیکی مواد تقویت کننده پزشکی بازساختی
چه می شود اگر روزی بتوانیم به بدنمان بیاموزیم که مانند دم مارمولک خودش را ترمیم کند و بیماری ها و آسیب های شدید برایش مانند یک بریدگی ساده باشد؟ و یا بتواند سلول های آسیب دیده در بیماری هایی مثل آلزایمر و یا سکته و یا پارکینسون را بازیابد؟ این مطالب امروزه در پزشکی بازساختی مورد بررسی قرار می گیرد.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1396 - 10:00
حق ثبت و استفاده از یک روش ژن درمانی دیگر برای کمپانی نوارتیس
نوارتیس در معامله با یک کمپانی بزگ سوئیسی، حق استفاده از فن آوری ویرایش ژنومی همولوگ را از آن خود کرد.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1396 - 09:30
کشف تلومرهای کوتاه تر از حالت طبیعی در بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی
مطالعات انجام شده در دانشگاه Pennsylvania یافته هایی را در زمینه ی بیماری های مربوط به دیستروفی عضلانی پدید آورد که در آن امکان جدیدی برای درمان این بیماری ها پیشنهاد شده شد. در مطالعه ی انجام شده، محققان دانستند که بدلیل کوتاه شدن تلومر، سلول های بنیادی در عضلات بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی در سال های اولیه ی زندگی توانایی خود را از دست داده اند و نمی توانند عضلات جدید بسازند.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1396 - 09:00
استراتژی جدید برای ممانعت از شروع سرطان کبد
سرطان کبد دومین دلیل عامل مرگ های سرطانی در سراسر دنیا است و وقوع و مرگ و میر ناشی از آن روز به روز افزایش می یابد. در حالت های پیشرفته این سرطان، درمان یا داروی موثری برای آن وجود ندارد. با این حال، محققین در دانشکده پزشکی سن دیگو در دانشگاه کالیفرنیا یافته هایی داشته اند که به عقیده آن ها می تواند منجر به ایجاد یک استراتژی درمانی جدید برای ممانعت از سرطان کبد شود.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1396 - 08:30
امیدوار کننده بودن نانوذره های فلورسنس چند عملکردی برای جراحی سرطان
حتی با وجود تکنیک های تصویربرداری پیش از جراحی، هنوز هم جراحان برای یافتن بافت های بدخیم طی جراحی به درک بصری شان متکی هستند.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1396 - 08:00
فرایندهای خطرناکی که سلامت مغزی نظامیان را تهدید می کند
به عقیده سیستم نظامی آمریکا، سربازان تحت مجموعه ای از چالش های فیزیکی از جمله مواد شیمیایی سمی و آسیب های مغزی ترومایی قرار می گیرند که ممکن است اثر عمیقی روی سلامت آن ها داشته باشد.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 11:44
ارتباط آسم با افزایش درمان ناباروری
بر اساس گزارشی که در کنگره بین المللی تنفس جامعه اروپا بیان شد، درمان ناباروری پیش از تولد در زنان مبتلا به آسم بیش از زنانی است که مبتلا به آسم نمی باشند.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 11:00
انتقال آدنوویروس ها با سلول های بنیادی می تواند رشد تومورهای کبدی را مهار کند
محققین چینی در آکادمی علوم پزشکی تیان جین، یک رویکرد جدید ایمنوتراپی را برای مبارزه با تومورهای جامد ارائه کرده اند که نتایج امیدوار کننده ای را در شرایط in vivo نشان داده است.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 10:30
سلول های بنیادی پرتوان القایی اثر آستروسیت-نورونی را روی پاتولوژی مغز در اوتیسم نشان می دهند
محققین دانشگاه سن پائولوی برزیل با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) برای مدل سازی اختلالات طیف اوتیسم(ASD)، برای اولین بار ناهنجاری هایی را در سلول های حمایت کننده مغز موسوم به آستروسیت ها نشان داده اند که می تواند دلیلی برای وقوع اوتیسم باشد.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 10:00
صفحه 1 از 10ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه