با سلام
در خصوص این خبر چند نکته قابل ذکر به شرح ذیل وجود دارد:
1- اولین بانک پرده آمنیون حدود 12 سال قبل در بانک فراورده های پیوندی ایران راه اندازی شد و هم اکنون نیز در حال خدمت رسانی است.
2- پس از آن و از حدود 5 سال قبل دو بانک خصوصی برای تهیه این بافت فعالیت خود را آغاز کرده اند.
3- سابقه استفاده از پرده آمنیون در کشور برای ترمیم سوختگی ها و زخم های مزمن و بیماری های سطح چشم به بیش از دو دهه قبل باز می گردد. البته در آن زمان از بافت تازه حاصل از زایمان استفاده می شد که هم اکنون نیز این نوع بافت در برخی مراکز سوختگی استفاده می شود. پس از آغاز به کار بانک آمنیون در بیمارستان امام خمینی (بانک فراورده های پیوندی) در بیماری های سطح چشم تماما از بافت فراوری شده و بانک شده استفاده می شود.
4- استفاده از پیوند آلوگرافت و زنوگرافت در بسیاری از کشور های اسلامی منعی ندارد و تنها برخی افراد به دلایل اعتقادی تمایلی به انجام آن ندارند. در ایران نیز پیوند آلوگرافت استخوان و دریچه قبل از سالها پیش انجام می شده است و چنین اعمالی هر ساله به تعداد بالا در کشور های مسلمان از جمله عربستان، امارات و قطر انجام می شود. البته باید متذکر شد که پیوند پرده آمنیون و حتی پیوند اعضا نیز از انواع پیوند آلوگرافت (غیر خودی - از انسان به انسان) است.
5- در نهایت ضمن عرض تبریک به پژو هشگاه رویان برای ورود به حوزه بانک بافت آمنیون باید خاطر نشان ساخت که قبل از این اتفاق فرخنده هیچ بیماری برای تامین بافت پرده آمنیون نیازمند استفاده از محصولات خارجی نبود. به لطف تلاش همکاران در بانک فراورده های پیوندی و چند مرکز خصوصی فعال در زمینه بانک بافت های پیوندی از سالها قبل نیاز به واردات این محصولات مرتفع شده است و در مواردی امکان صادرات این محصولات نیز وجود دارد.
با تشکر

نام ارسال کننده نظر را مشخص نمایید.
آدرس ایمیل نظردهنده را مشخص نمایید.
آدرس وب سایت ارسال کننده نظر را مشخص نمایید.
نظر را مشخص نمایید
تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:
کلیدواژه
کلیدواژه