تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 دی 1393
سلول های کودکان با استفاده از ژن lsd1 یاد می گیرند که ار تباط برقرار کنند

  سلول های کودکان با استفاده از ژن lsd1 یاد می گیرند که ار تباط برقرار کنند

انتظار نمی رود که یک کودک به یک گروه بپیوندد یا در یک برنامه اجتماعی مشارکت کند که نیاز به ارتباط پیچیده دارد. هنوز بیشتر زیست شناسان تکوینی تصور می کنند که سلول های جوان که از سلول های بنیادی به وجود می آیند و سلول های پیش ساز نام دارند توانایی ارتباطات متوسطی با سایر سلول ها را دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، مطالعه ای نشان می دهد که سلول های نوزادی قبل از این که بخشی از ارتباطات بین سلولی شوند که روی تکوین طبیعی سلول اثر دارد و هم چنین برای حفظ عملکرد بافت ها ضروری است، باید از یکسری فرایندهای تکوینی که شامل ژن های خاصی است عبور کنند. وجود یک مرحله بچگی که در آن سلول ها نمی توانند به طور کامل ارتباط برقرار کنند به طور بالقوه ای می تواند برای درک چگونگی فعالیت ژن ها روی تغییرات کروموزومی در سلول های طبیعی و سرطانی کاربردی باشد. برای زیست شناسان تکوینی، تغییرات اپی ژنتیکی است که در نهایت توضیح می دهد که چگونه ویژگی های سلولی طی بلوغ بافتی تغییر می کنند. به طور خلاصه، کسب تغییرات اپی ژنتیکی در سلول درحال تکوین یادآور تغییرات یاد گرفته شده مغزی است که طی بچگی متحمل می شوند. از طرفی اندازه گیری میزان تغییرات اپی ژنتیکی که طی تکوین سلولی اتفاق می افتد بسیار مشکل است. معمولا محققین نمی توانند تعداد سلول کافی را بدست آورند که دقیقا در مرحله مشابه ای قرار داشته باشند و بتوانند به کمک آن ها مولکول های خاصی را درجایگاه های کروموزومی خاص شناسایی کنند. در این مطالعه محققین از مگس سرکه برای رسیدن به هدف شان استفاده کردند. آن ها با استفاده از ابزارها و تکنیک های مختلف روی سلول هایی در تخمدان مگس سرکه فوکوس کردند و توانستند ژن خاصی به نام lsd1 را شناسایی کنند که برای بلوغ سلول های پیش ساز فولیکول های تخمدان با نرخ طبیعی ضروری است. محققین دریافتند که میزان پروتئینی که به و سیله ژن lsd1 کد می شود و در پیش ساز های فولیکولی وجود دارد زمانی که سلول وارد فرایند تمایز می شود کاهش می یابد. به نظر می رسد شروع تمایز می تواند با تغییر میزان پروتئین lsd1 تغییر یابد. آن ها تصور می کنند که تمایز زمانی ایجاد می شود که سطوح lsd1 به زیر آستانه حیاتی سقوط می کند.

زمان بندی تمایز برای تکوین طبیعی بیسار مهم است. شروع تمایز تعیین می کند که چگونه سلول های پیش ساز چندین دفعه تقسیم می شوند و حتی یک انحراف کوچک در سطح lsd1 می تواند تعداد سلول های فولیکول نهایی که تولید می شوند را تغییر دهد و در نتیجه عملکرد تخمدان را کاهش دهد. پیش از این مشخص شده بود که سلول های فولیکولی برای عملکرد صحیح به سیگنال خارجی از سلول های زایا نیاز دارند و اینک این محققین می گویند زمانی این سیگنال های سلول های زایا ضروری هستند که به پیش از آن به طور مرتب و حتی قبل از پاسخ دهی سلول های پیش ساز فرستاده شوند. در عوض، یک تغییر به واسطه lsd1 در مرحله اپی ژنتیک آن ها وجود دارد که زمانی که سلول های پیش ساز شروع به پاسخ به سیگنال و تمایز می کنند زمان بندی می شود. زمانی که آن ها شایستگی لازم را بدست می آورند، سلول های فولیکولی در حال تمایز به شدت با سلول های همسایه ارتباط برقرار می کنند و این کار را در تمام طول زندگی خود به شدت ادامه می دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه